ملانوری خبر داد:

تداوم فعالیتهای پرورشی ویژه دانش آموزان در تابستان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برنامه های این معاونت در حوزه اوقات فراغت دانش آموزان بر بستر پیامرسان "شاد" انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۸۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد  اظهار داشت: بر اساس وضعیت کنونی که به علت اوج گیری کرونا به وجود آمده اصل برنامه‌های ما در حوزه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بر بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان "شاد" و فضای مجازی انجام می‌شود.

حسینعلی ملانوری ابراز داشت: بر این اساس با شعار "هر خانه یک پایگاه اوقات فراغت" پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان بیشتر در فضای مجازی شکل خواهد گرفت و نرم افزار‌ها و خوراک‌های فرهنگی تولید شده در اختیار آنان قرار می‌گیرد. در این طرح پدر و مادر خانواده نقش مدیران پایگاه اوقات فراغت را دارند. با توجه به تعامل بسیار خوبی که ما قبلاً در حوزه آموزش به دست آورده ایم و ارتباط بسیار خوبی که پدران و مادران با فرزندانشان ایجاد کردند امیدواریم در حوزه پرورش نیز این اتفاق در سطح خانواده‌ها بیفتد و بتوانیم به نتایج مطلوبی که مدنظرمان است برسیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون همکاران ما به صورت جدی در حال تولید محتوا هستند تا بتوانیم اوقات فراغت پرباری را برای دانش آموزان رقم بزنیم.

این مقام مسئول گفت: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی که در ایام کرونا طراحی شده کماکان ادامه دارد. علاوه بر این در حوزه فعالیت‌های ورزشی نیز بخشی از مبانی تئوری و نظری به دانش آموزان ارائه خواهد شد. بخش عملی و کارگاهی‌ای حوزه نیز بر عهده خانواده‌ها گذاشته می‌شود. اما اگر در شهرستان و منطقه‌ای وضعیت سفید و ایده آل وجود داشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۵۰ درصد ظرفیت‌های بهداشتی کارگاه مان را در اختیار دانش آموزان قرارخواهیم داد.

ملانوری تاکید کرد: حضور در این مباحث اجباری نبوده و بر اساس علاقه مندی دانش آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آسیب‌ها فضای مجازی خاطر نشان کرد: در این ایام با توجه به ورود غیر منتظره دانش آموزان به فضای مجازی مدیریت والدین نقش اساسی دارد و باید نظارت و آموزش خانواده‌ها در این حوزه بیشتر باشد.
ارسال نظرات