در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برگزار شده بود، افتضاح عظیمی برای آمریکا و موفقیت بسیار بزرگی برای ایران درست شد.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۰۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل افتضاح عظیمی برای آمریکا به‌وجود آورد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت:  مقام متقین در قرآن یعنی اینکه اگر کسی کارت تقوا را داشته باشد، هیچ حزن و غم و واهمه‌ای متوجه شخص با تقوا نخواهد شد و این هم یک رتبه است که خداوند اختصاص به این افراد قرار داده است و تقوا مقام امنیت است.

وی تقوا را عامل بازدارنده از گناه و معصیت و راهکار غلبه بر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا با رعایت تقوا و بسط و گسترش آن در جامعه زمینه ایجاد جامعه‌ای سالم را فراهم آوریم.

عاملی تصریح کرد: هر ملتی حرکتش بر اساس تقوا باشد و تقوا را در زندگی فردی و اجتماعی خود معیار و ملاک قرار دهد، خداوند گشایش و فرج را در ساحت‌های مختلف زندگی‌اش ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درست شده بود، افتضاح عظیمی برای آمریکا و موفقیت بسیار بزرگی برای ایران درست شد.

امام جمعه اردبیل افزود: آمریکا به‌صورت غیرقانونی می‌خواست تحریم تسلیحاتی ایران را که به‌زودی طبق مفاد برجام تمام می‌شود تمدید کند اما نه تنها روسیه و چین بلکه متحدان اروپایی آمریکا نیز با این قانون شکنی مخالفت کردند و آمریکا در نهایت تنهایی و انزوا ماند و این 100 درصد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به‌ضرر ترامپ تمام خواهد شد و با این انزوای مفتضحانه آمریکا، از کسی که نامه می‌نویسد و می‌گوید ایران در انزواست سوال می‌کنیم انصاف داشته باشید، آیا آمریکا در انزواست یا ایران؟

عاملی تصریح کرد: بعد از این شکست بزرگ حقوقی و سیاسی آمریکا معلوم شد که دیگر آمریکا کدخدای شورای امنیت نیست و این مطلب آن قدر برای آمریکا سخت و دردناک شد که پمپئو گفت "ما به مصوبه شورای امنیت سازمان ملل احتیاج نداریم چه به نفع ما رای بدهد و چه ندهد ما به راه خود ادامه خواهیم داد".

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بیان کرد: این سخن شنیع بالصراحه اهانت بزرگ به سازمان ملل و به 180 کشور عضو است و کلاً فلسفه وجودی سازمان ملل را از بین می برد با این قلدری، دیکتاتوری، یکه‌تازی و فزون‌خواهی است

وی افزود: آیا یک گناه برای ایران می‌توانید پیدا کنید که با آن مستحق تحریم باشد؟ تروریست‌های داعش از 80 کشور به سوریه وارد شدند و به‌طور مدام داد می‌زدند که سر مار در ایران است و مقصد ما ایران است؛ آیا شما منتظر می ماندید که جنگ به داخل ایران و به داخل خانه کشانده شود؟ مگر نخوانده‌اید که امیرالمؤمنین فرمود «مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا».

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: آیا ندای آنها که داد می‌زند «ایها الروافض جئناکم بالذبح جئناکم بالذبح» از یادتان رفته است؟ بر فرض ما گناهکاریم؛ شما که می‌بینید آمریکا هفت سال است در یمن بدترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند، آیا او اهل مذاکره است؟شما می‌دانید که آمریکا با اجرای قانون قیصر بالاترین ظلم را به اهالی سوریه روا می دارد، آیا او اهل مذاکره است؟ هم ترامپ و هم کلینتون گفتند که داعش را ما درست کردیم. در اثر آن 400 هزار نفر در سوریه کشته شدند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: آمریکا می توانست قانون قیصر را در غیر موسم کرونا در سوریه اجرا کند. انتخاب ایام کرونا که ایام عُسرت یک ملت است نشان می دهد که آمریکا از ناجوانمردانه ترین راه ها برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: در روایت است «إنَّ اللهَ یُعذِّبُ الَّذینَ یُعذِّبونَ النَّاسَ فی الدُّنیا». یعنی خداوند کسانی را که انسان ها را در دنیا شکنجه می کنند، آنها را عذاب می کند. از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است که فرمود در جهنم آسیاب‌هایی هست که آرد می‌کنند، آنگاه فرمود از من نمی‌پرسید که چه چیز را آرد می‌کنند؟ بعد خود حضرت در پاسخ فرمود: «العلماء الفجره والقراء الفسقه و الجبابره الظلمه» عالمان بد عمل،‌و قاریان فاسق، و زمامداران ستمگر.

عاملی گفت: آیا شما می‌توانید کشوری را نشان دهید که به دستورالعمل شما عمل کرده و خوشبخت شده است؟ آیا می توانید کشوری را نشان دهید که به آمریکا دل بسته و موفق شده است؟

امام جمعه اردبیل افزود: آمریکا به کدام متحد خود احترام گذاشته که به ما هم بعد از تسلیم و پذیرش اصول او احترام بگذارد؟ بن سلمان تمام کشور و تمام ثروت عربستان را در اختیار ترامپ گذاشت اما اهانت‌هایی که ترامپ به او و پدرش کرد وقیحانه ترین اهانت بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: آلمان نهایت همکاری را تا حال با آمریکا کرده اما این هفته ترامپ در تماس تلفنی با مرکل او را احمق نامید، حال شما با چه منطقی ایران را به مذاکره با این مرد دیوانه تمام عیار دعوت می‌کنید؟

ارسال نظرات