خبرهای داغ:
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: باید درس های اخلاقی و سلوک تحسین برانگیز امام رضا (ع) را در زندگی فردی و اجتماعی مان گسترش دهیم.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۲۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی در گفت‌وگو با بسیج ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع)، با اشاره به چگونگی حضور ایشان در ایران، اظهار کرد: حضور امام هشتم در ایران به دلیل تحمیل ولایت عهدی از سوی مامون، خلیفه عباسی بوده است؛ امام رضا (ع) به الزام و اجبار از مدینه به سمت خراسان حرکت داده شدند و تا زمان شهادت‌شان حدود سه سال در ایران و در خراسان استقرار داشته اند و پس از شهادت‌شان، حرم و بارگاه مطهرشان برپا شده است.

وی افزود: حضور سه ساله امام رضا (ع) در خلال سال های ۲۰۱ تا ۲۰۳ هجری بوده است و در مسیر سفر تاریخی خود از مدینه به خراسان، از خوزستان وارد ایران شده اند و صحنه های شورانگیزی در استقبال از ایشان در استان خوزستان صورت گرفته است، به همین دلیل رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تاریخی خود در اهواز، خوزستان را دروازه ورود تشیع به ایران معرفی کردند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به ویژگی های بارز امام رضا (ع)، تصریح کرد: زهد و ساده زیستی، اخلاق پسندیده و سلوک نیکو، عبادت و تقوای الهی و علم و دانش، ویژگی های بارز ایشان هستند.

شفیعی گفت: به دلیل بزرگی امام هشتم و مهندسی دقیق سیاسی امام رضا (ع)، انسجام و نظام مندی مدیریتی خود را مدیون حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستیم.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به شرایط شیوع کرونا و لزوم پرهیز از برگزاری تجمعات، بیان کرد: اینکه به حرم و حریم رضوی مشرف شویم سعادت بزرگی است اما بحمدالله ارتباط ما با اولیای دین و رهبران الهی مان منحصر به حضور در حرم شان نیست؛ چنانکه قرن ها از زیارت مزار شماری از ائمه بزرگوارمان ممنوع و محروم بوده ایم اما هیچگاه ارتباط مان با آن انوار پاک، قطع نبوده است. امروز هم به دلیل شیوع کرونا و نظر به ضرورت حفظ جان و سلامتی مردم، شرایط ویژه و محدودیت هایی برقرار است اما ارتباط قلبی مان را حتی بیشتر از گذشته با امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برقرار و محفوظ کرده ایم.

شفیعی بیان کرد: امام رضا (ع) تمام عمر، به عبادت، بندگی و نشر معارف دین و مبارزه با کژی ها و انحراف های اعتقادی و سیاسی سپری کرده است. زندگی امام رضا (ع) کتابی نورانی و مملو از اوراق درخشان و انسان ساز است.

وی در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت وجود حرم امام رضا (ع)، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند، آستان قدس پایتخت ایران است؛ حقیقت مطلب این است که از زمان حضور امام رضا (ع) در ایران، تابش خورشید رضوی جغرافیای ما را گرما و حیات بخشیده است. قرن های متمادی است معرفت دینی، علم و دانش، جهاد و حماسه و فرهنگ اهل بیت از خراسان نه تنها به ایران بلکه به عالم انتقال یافته است. حتی امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را باید نعمتی از برکات خراسان دانست و قدر شناخت.

شفیعی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که قابلیت و ظرفیت خود را برای بهره مندی از معارف رضوی افزایش دهیم و تلاش کنیم درس های اخلاقی و سلوک تحسین برانگیز آن بزرگوار را در زندگی فردی و اجتماعی مان گسترش دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها