خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کم آبی در فلات مرکزی با مسئله زاینده‌رود فرق دارد. فلات مرکزی از خشکسالی متاثر شده اما مشکل اصلی خشکی و کم آبی زاینده رود خشکسالی نیست بلکه سوء مدیریت و بارگذاری های جدید بدون اجرای طرح‌های افزایش ورودی آب است.
کد خبر: ۹۲۵۴۱۶۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ مهدی طغیانی در اولین جلسه بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه بخش جرقویه سفلی از تولید به عنوان کلید واژه پیشرفت یاد کرد و گفت: مسیر پیشرفت کشور با وجود برخی مشکلات و تحریم ها در داخل کشور است و در این مسیر همان گونه که کوهنورد برای رسیدن به قله مشکلاتی را تحمل می کند باید گذر از مشکلات به قله پیشرفت رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس راه حل غلبه بر مشکلات بیرونی را مصون سازی و راهکار فائق آمدن بر مشکلات داخلی را قوی شدن عنوان کرد و افزود: هم پای تحریم و فشار دشمن مشکل داخلی هم داریم و تنها راه کار تقویت بنیه داخلی است. اصلاح و یا حذف برخی قوانین و مقررات دست و پا گیر و برداشتن مجوزات و امضاهای متعدد و کوتاه کردن مسیر و زمان اخذ پروانه فعالیت، گره گشای برخی مشکلات فعلی برای تولید و سرمایه گذاری است.

مشکل اصلی زاینده رود سوء مدیریت و بارگذاری های جدید است

وی وجود آب فراوان و خاک مناسب را عامل گرایش مردم شرق در گذشته به شغل کشاورزی دانست و با بیان اینکه اکنون به علت کمبود آب مردم شرق اصفهان دچار مشکل شده اند گفت: کم آبی در فلات مرکزی با مسئله زاینده‌رود فرق دارد. فلات مرکزی از خشکسالی متاثر شده اما مشکل اصلی خشکی و کم آبی زاینده رود خشکسالی نیست بلکه سوء مدیریت و بارگذاری های جدید بدون اجرای طرح‌های افزایش ورودی آب است. طرح هایی که برای ورود اب اجرایی نشده اما برداشت مربوط با آن صورت گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی جریان دائمی آب زاینده‌رود را حق قانونی و خواسته اصلی مردم اصفهان بر شمرد و تصریح کرد: ما به هیچ وجه در این خصوص کوتاه نمی‌آییم و در این زمینه مذاکره نمی کنیم.

طغیانی کشاورزان منطقه را به پرهیز از کشت محصولات پر آب مثل صیفی جات و توجه به کشت محصولات اقتصادی توصیه کرد و از جهاد کشاورزی خواست کشاورزان را در این زمینه توجیه و راهنمایی کند.

سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس واردات بی رویه را عامل خالی شدن جیب و سفره کشاورزان و به صرفه نبودن و تعطیلی فعالیت کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید سیاست های کشاورزی مشخص باشد تا کشاورز بدون دغدغه به تولید بپردازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها