خبرهای داغ:
مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم:
امروز که فضای اقتصادی به مراتب سخت تر از گذشته و فشار بین المللی زیاد شده، دشمنان به دنبال آن هستند که با فشار فرهنگی به اهداف خود برسند و این مسئله، رسالت نهادهای نظام مانند مجلس را بیش از گذشته سنگین می کند که به تقویت فرهنگ بپردازند.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۵۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱

به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به مجلس در ارتباط با اهمیت توجه به مقوله فرهنگ، گفت: زمانی مجلس می تواند به تقویت فرهنگ در جامعه کند و نقش آفرین و اثرگذار باشد که به فرموده امام راحل در رأس امور باشد.

عده ای به دنبال ابتذال فرهنگی در کشورند

وی با تاکیید بر این که مجلس با نظارت درست و قوی جلوی بسیاری از نابسامانی های فرهنگ را بگیرد، افزود: امروز افرادی به صورت منسجم و  برنامه ریزی شده به دنبال ابتذال فرهنگی در کشورند، مجلس می تواند ورود جدی داشته باشد با نظارت و قانونگذاری و مطالبه جدی از دستگاه ها، ریشه ابتذال را بخشکاند، البته این امر زمانی اتفاق می افتد که مجلس خودش از نظر فرهنگی سالم باشد.

امام جمعه ساری اظهار کرد: از دیدگاه رهبر انقلاب، جنگ اصلی دشمن با ما در حوزه فرهنگ است، لذا اولویت و اهمیت با حوزه فرهنگ است؛ مسئله اقتصاد اولویت دارد نه اهمیت، دلیل فوریت آن برای نیاز معیشتی است، اما فرهنگ اولویت و اهمیت هر دو را با هم دارد، یعنی اگر جامعه ای مسئولان آن از هر لحاظ سالم نباشند، اقتصاد آن هم سالم نخواهد بود.

تغییر فرهنگی مقدمه تغییر سیاسی و اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، تغییر فرهنگی را مقدمه تغییر سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: فرهنگ برای دشمن در درجه اول قرار دارد و دنبال آن است که جامعه اسلامی را منحرف کند.

بی تفاوتی دولت ها به فرهنگ

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان داشت: در زمان هایی مجالس و دولتی هایی سرکار آمدند به بحث فرهنگ چندان تمایل و علاقه ای نداشتند و دنبال سلامت آن نبودند، اما رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم به دلیل انقلابی بودن آن انتظار جدی در حوزه تقویت فرهنگ دارد.

امام جمعه ساری ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها نسبت به شبیخون فرهنگی هشدار دادند، ولی مسئولین با بی تفاوتی از کنار آن عبور کردند و چندان تمایلی به این بحث نشان ندادند.

نبرد فرهنگی دشمن

وی عنوان کرد: امروز که فضای اقتصادی به مراتب سخت تر از گذشته و فشار بین المللی زیاد شده، دشمنان به دنبال آن هستند که با فشار فرهنگی به اهداف خود برسند و این مسئله، رسالت نهادهای نظام مانند مجلس را بیش از گذشته سنگین می کند که به تقویت فرهنگ بپردازند.

ارسال نظرات