خبرهای داغ:
بازرسی فنی نفت منطقه شمال‌شرق از انجام روتین سالیانه بازرسی، تست بار و صدور گواهینامه برای تمام جرثقیل‌های سقفی، متحرک، لیفتراک‌ها و بالابر‌های نفری منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۶۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
بهره برداری از جرثقیل‌های منطقه نفت شمال‌شرق پس از اخذ گواهینامه استانداردبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ عباس حسین پور رییس بازرسی فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالشرق شاهرود گفت: هر سال کلیه بالابر‌های منطقه توسط اداره بازرسی فنی مورد بازدید و تست بار قرار می‌گیرند و هدف از انجام این روتین افزایش قابلیت اطمینان، آماده به کار بودن و ایمن بودن این تجهیزات در مدت اعتبارگواهینامه برحسب استاندارد‌های جاری در صنعت نفت می‌باشد.
وی افزود: دستگاه‌هایی که دارای ایراد فنی بودند برای بهینه سازی و تعمیرات از گردونه فعالیت خارج شده تا پس از رفع عیب، در بازرسی‌های آینده گواهینامه بهره برداری بگیرند.
حسین پور با تاکید بر این که تست جرثقیل از نظر ایمنی بسیار مهم است و هر چند وقت یک بار باید جرثقیل از نظر ایمنی و فنی مورد تست قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: در تست غیر مخرب جرثقیل‌ها، سیم بکسل، هوک، چرخ دنده‌ها، جوش‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
به گفته وی؛ روتین سالیانه جرثقیل‌ها شامل تست بار استاتیک و دینامیک، بازرسی چشمی از تمام قسمت‌ها و اجزای جرثقیل (سیم بکسل، چرخ‌های جرثقیل و ...)، تست کارکرد ترمز‌ها و بررسی عملکرد اجزا و تجهیزات برقی و مکانیکی می‌باشد.
حسین پور در پایان از همکاری مدیر و بازرسی فنی منطقه شمال جهت انجام نظارت بر این روتین تقدیر و تشکر نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها