خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف سمنان خبر داد:

بهره‌مندی دانش آموزان ۱۴۷ مدرسه استان سمنان از برکات وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: دانش آموزان ۱۴۷ مدرسه استان از اقدام خیرخواهانه واقفان خیراندیش در خصوص وقف اموال خود بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۸۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی اظهار کرد: در سطح استان سمنان، ۱۱ مدرسه عرصه و اعیان وقفی، ۱۳۵ مدرسه که عرصه آن‌ها وقفی و یک مدرسه که اعیان آن وقفی است وجود دارد.
وی افزود: از این تعداد، ۵ مدرسه عرصه و اعیان وقف در شهرستان شاهرود، ۳ مدرسه عرصه و اعیان وقف در شهرستان سمنان وجود دارد و شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر و بخش بسطام نیز هرکدام دارای یک باب مدرسه عرصه و اعیان وقف هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه در شهرستان شاهرود ۶۲ مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد، تصریح کرد: در شهرستان دامغان ۱۷ مدرسه، در سمنان ۱۲ مدرسه، در بخش بسطام ۱۷ مدرسه و در شهرستان مهدیشهر ۹ مدرسه با عرصه وقفی وجود دارد.
وی شمار مدارس با عرصه وقفی در شهرستان سرخه را ۵ باب اعلام کرد و گفت: سه باب مدرسه با عرصه وقفی در شهرستان گرمسار وجود دارد و شهرستان‌های آرادان و میامی هر یک دارای دو باب مدرسه با عرصه موقوفه می‌باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی اظهار کرد: این آمار گویای این مهم است که از دیرباز وقف در خدمت علم و دانش قرار داشته و افراد زیادی را در دامن خود پرورش داده است.
وی افزود: با توجه به اهمیت مقوله علم و دانش، ایجاد موقوفات با کاربری آموزشی همواره یکی از دغدغه‌های ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه بوده و یکی از مسائلی است که به‌عنوان نیاز‌های روز استان در وقف جدید به خیرین جهت وقف اموال خود به‌عنوان مشاوره بیان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سه تن از کارشناسان موسسه مدارس وقف کشور جهت شرکشی از امروز وارد استان شده و در حال بازدید و بازرسی از مدارس وقفی سطح استان هستند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها