رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح نهضت جهش تولید در بخش کشاورزی و دامپروری با رویکرد سه ساله در معیشت کشاورزان تاثیرات مثبتی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۹۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح "نهضت جهش تولید در بخش کشاورزی و دامپروری" با رویکرد سه ساله در معیشت کشاورزان تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

بسیج به عنوان تشکلات مردمی انقلاب اسلامی وظیفه دارد که در کارهای بزرگ ملی نقش آفرین باشد/ایجاد طرح نهضت سراسری
"سردار غلامرضا سلیمانی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی بسیج، اظهار داشت: در ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، رهبر انقلاب امسال را "سال جهش تولید" نام‌گذاری کردند و بسیج به عنوان تشکلات مردمی انقلاب اسلامی، وظیفه دارد که در کارهای بزرگ ملی نقش آفرین باشد.
سردار سلیمانی گفت: "جهش تولید" یک کار "ملی" است و همه ملت ایران باید درگیر جهش تولید بشوند و بسیج بر اساس رسالت مردمی و انقلابی خودش و ویژگی‌ها و با توجه به توانایی‌ها و تجربه‌ ها و همچنین شبکه‌ های گسترده‌ای که در سراسر کشور دارد، این کار را شروع کرده است.
وی با بیان رونمایی از طرح "نهضت سراسری جهش تولید" که توسط بسیج ایجاد شده است؛ افزود: این طرح در موضوعات مختلف که 10 موضوع را در بر می‌گیرد تدوین شده که دو موضوع اصلی آن "کشاورزی و دام‌پروری" است که در سازمان بسیج با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سراسر کشور با نام امام علی بن موسی رضا (ع) آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این طرح سال‌های گذشته به خصوص در سال 98 در برخی از استان‌ها، به صورت نمونه آزمایش شد و موفقیت آمیز هم بود و برکات آن به کشاورزان استان‌هایی مانند گیلان و...رسید و آن مزرعه‌ها و قطعاتی از زمین‌های زراعی که امسال تحت پوشش قرار می‌گیرند، بدون تردید شاهد افزایش بهره دهی در محصول خواهند بود که در نتیجه، این افزایش  در معیشت کشاورزان نمایان خواهد شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه این طرح سه ساله است، اضافه کرد: به نظر ما این طرح، در فصل کشاورزی پیش رو آثار بیشتری دارد، اما آثار گسترده‌تر آن را به صورت راهبردی در سال 1400 دیده خواهد شد که در سال‌های بعد هم تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که ما این آغاز را با استحکام، استمرار ببخشیم تا به تمام عرصه‌های کشاورزی تسری پیدا کند. یعنی یک آغازی است که پایان آن کل عرصه‌های کشاورزی و باغی خواهد بود. پیمایش‌های دقیقی مبتنی بر علم ریاضیات صورت گرفته که بر اساس علم ریاضیات اهدافی که باید محقق شود، در جداول بر اساس زمان‌بندی مشخص می‌باشد که قابل کنترل است.
سردار سلیمانی در پایان این گفت و گو خاطرنشان کرد: رونمایی که انجام شد، بخشی از ملاحظات عمده و الزامات طرح بود، یکی کارهای علمی که در این زمینه انجام شده، تدوین کتاب‌های مختلف از جمله در خصوص محصولات راهبردی، کتابچه‌هایی که برای کشاورزان، کتاب‌های که برای مربیان است و همچنین از دو سامانه بهره برداری شد؛ یکی سامانه آموزشی برای مربیان است که  آنها باید مرتب بر اساس آن آموزش‌های لازم را  ببینند و به روز باشند تا بتوانند از علم روز کشاورزی استفاده کنند و دیگری  برای ثبت عملیات نهضت جهش تولید است که به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات