رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ضمن افزایش بیماران در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر، بستری‌ها و فوتی‌های این بخش افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۰۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سعید کشمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به وضعیت قرمز برخی شهرستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر نگران‌کننده بوده و رعایت پروتکل بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک برای مصونیت در برابر کرونا امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از افزایش بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته تعداد بیماران بستری شده در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر افزایش یافته و این در حالی است که تعدادی از بیماران بستری شده بین سن ۳۶ تا ۸۲ سال فوت کرده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه در شبانه روز گذشته تعدادی از بیماران کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند؛ از بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه ICU بیمارستان‌های استان خبرداد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعدادی بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که تعدادی از بیماران با کمک دستگاه اکسیژین‌ساز نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزایش بیماران بستری و فوتی را نشان از کاهش توجه شهروندان به توصیه‌های بهداشتی دانست و افزود: همه امکانات برای پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها فراهم است، ولی توجه به توصیه‌های بهداشتی امری مهم و ضروری در پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

کشمیری با تاکید بر استفاده همگانی از ماسک برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک سبب محافظت مردم از حریم سلامت خود، خانواده و سپس جامعه می‌شود.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در استان بوشهر را ۵۰۰ تخت دانست و گفت: اکنون ۲۰۰ تخت ویژه در بیمارستان‌های استان بوشهر فعال است که ۵۰ تخت دیگر در این بخش آماده‌سازی و راه‌اندازی می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه ۶ درصد از بستری‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر زیر ۲۰ سال سن دارند افزود: این آمار نشان می‌دهد کودکان و جوانان مصون از ابتلا به این ویروس نیستند و حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای محافظت از کودکان و نوجوانان امری مهم است.

کشمیری، فعالیت شبانه‌روزی مدافعان سلامت در استان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: فراخوان استفاده از نیرو‌های فارغ‌التحصیل و سال آخر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر شده که در صورت نیاز از توان این افراد هم استفاده می‌شود.

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها