مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: دهیاران تکمیل‌کننده‌ی زنجیره‌ی حکومت مردم بر مردم و بازوی اجرایی شوراهای اسلامی در مدیریت روستایی هستند که می توانند با ارائه تسهیلات عمومی به روستاییان، تقویت روند توسعه اجتماعی، بسترسازی و کنترل روند مهاجرت از روستاها، حفظ امکانات زیربنایی احداث شده در روستاها و تقویت روند توسعه کشاورزی نقش موثری در توسعه پایدار روستاها داشته باشند.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۷۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رضا خواجه ای ادامه داد: اداره امور روستاها و توجه به نیازهای مختلف رفاهی روستاییان مستلزم همت و تلاش پیگیری و صادقانه متصدیان امور روستاهاست و رشد و توسعه هماهنگ شهر و روستا همراه با فضاسازی مناسب از نکاتی است که باید با یک رویکرد علمی صورت پذیرد. در این راستا تأسیس نهاد عمومی و غیردولتی دهیاری‌ها را می‌توان اقدام مهمی در تکمیل حلقه مدیریت روستایی درفرآیند توسعه متوازن و پایدار دانست.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دهیاری‌ها در پیشرفت و رونق اقتصادی و افزایش توانایی‌های اقتصادی روستاها، اظهار کرد: دهیاران باید با مطالعه و شناخت دقیق پتانسیل‌های موجود در جهت شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار درسطح روستاها گام بردارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان،  دهیارن را پل ارتباطی بین مردم و دولت دانست که با انتقال مسائل و مشکلات حوزه کاری خود به مسئولان می توانند در توسعه مناطق روستایی موثر باشند، تصریح کرد: دهیاران باید با همکاری اعضای شورا، در راستای توسعه اقتصادی، افزایش درآمد دهیاری‌ها با توجه به اساسنامه، کمک‌های دولت و خودیاری اهالی، هرچه بیشتر در زمینه عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.

 

خواجه ای  با بیان اینکه، پس از انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب گشته، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد، افزود:  از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستاست، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره  در جهت همسویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده است.

ارسال نظرات