خبرهای داغ:
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر

دومین جشنواره ملی سفیران بشردوستی به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: دومین جشنواره ملی سفیران بشردوستی با موضوع آسیب ستیزی و مسابقه فن سخنوری به میزبانی استان قزوین ویژه اعضای کانونهای دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۴۷۱۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر محمد گل فشان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی سفیران بشردوستی به میزبانی استان قزوین اظهار داشت: افتخار داریم در سال جهش تولید و به منظور اشاعه فرهنگ و مفاهیم بشردوستی و در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال احمر این جشنواره را برگزار کنیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: دومین جشنواره ملی سفیران بشردوستی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به میزبانی شایسته جمعیت هلال احمر استان قزوین در سال گذشته، میزبانی این دوره نیز به استان قزوین واگذار شده است.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری اعضای کانونهای دانشجویی سازمان بیان کرد: با بهره گیری از تجربیات اولین دوره جشنواره و حضور پرشور اعضای کانونهای دانشجویی سازمان، در یک فضای فرهنگی و علمی و بشردوستی، قرار است در این جشنواره، علم و مهارت و ارزشمندی جوانان را به نمایش بگذاریم.

گل فشان تصریح کرد: علم و آگاهی و فن بیان در این جشنواره از عناصر ضروری در تبیین مفاهیم بشردوستی است و جوانان علاقه مند و اهل اندیشه در حوزه مطالعات رفتارهای بشردوستانه می‌توانند در جهت موفقیت در این جشنواره به رقابت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین اهداف جشنواره شامل ایجاد انگیزه و فرصت مطالعه تخصصی برای جوانان دانشجو، ایجاد شور و نشاط در رقابت سالم جوانان، جلب توجه جوانان به مهارت‌های پنهان و ناشکفته خود در فنون سخنوری و استعدادیابی، پرورش جوانان در فنون سخنوری و ترویج و توسعه فرهنگ بشردوستی است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به موضوعات جشنواره گفت: روش های جذب مشارکت جوانان در فعالیت های بشردوستانه، بررسی مقایسه ای بشردوستی و رفتار مبتنی بر حقوق بشر، و بررسی علل خشونت جوانان در میان همسالان و روش های ترویج رفتارهای مهربانانه در جامعه از جمله این موضوعات است.

وی افزود: همچنین از دیگر موضوعات مهم جشنواره، نقش و تاثیر جوانان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گروه همسالان و افزایش تاب آوری، بررسی نقش دفاعی هویت در رویارویی با آسیب های اجتماعی، بشردوستی و مهربانی در دیوان حافظ، بشردستی و مهربانی در ادیان آسمانی، نقش تیم‌های حمایت روانی اجتماعی و فرهنگی سحر در جریان زندگی آسیب دیدگان پس از حادثه است.

گل فشان افزود: بر اساس فرم فراخوان، نفرات برتر این جشنواره می توانند در صورت تمایل به عنوان مشاور و تسهیلگر در دوره دوم همکاری کنند. همچنین پس از داوری آثار به برگزیدگان لوح تقدیر، تندیس و نشان سفیر صلح و هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

یادآور می شود؛ این جشنواره در بخش های زبان فارسی و انگلیسی ویژه تمامی دانشجویان عضو و غیر عضو دانشگاهها و کانون های دانشجویی هلال احمر در سراسر کشور برگزار می شود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان جوانان به نشانی WWW.rcsy.ir و یا مراکز امور جوانان شهرستان های خود نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

بر اساس این فراخوان، هر شرکت کننده می تواند یک موضوع را جهت ارائه انتخاب کند عنوان و یا تیتر سخنرانی چکیده و موضوع و محتوای انتخاب شده باید در فرم مربوطه و در سه سطر نوشته شود، از طرفی هر یک از متقاضیان باید اجرای سخنرانی خود را با یک دوربین تصویربرداری و فایل را همراه با فرم ثبت نام از طریق پست الکترونیک jashnvarehsafiran.rcsq@gmail.com و یا از طریق واتساپ به شماره ۰۹۰۲۴۴۴۵۳۵۶ ارسال کنند.

خاطرنشان می شود، مدت زمان ارائه سخنرانی حداکثر ۸ دقیقه و مهلت ارسال آثار ۱۵ مهرماه سال جاری و اعلام ارزیابی ویدئوها ۳۰ مهرماه و اجرای جشنواره نیز ۲۰ الی ۲۲ ابان ماه است.

گفتنی است، ملاک های ارزیابی موضوع و محتوا و و زاویه دید سخنور، تازگی و نوپردازی به موضوع، استفاده از آرایه های ادبی و دامنه واژگان، بهره گیری از حکایات لطائف و سخنان بزرگان و انسجام و پیوستگی موضوع و محتوا، میزان اثربخشی و تاثیرگذاری متن، همچنین در شیوه اجرا پرداختن به تن و آهنگ صدا، روانی سخن، برقراری ارتباط با مخاطبین، تسلط بر موضوع، خلاقیت و ابتکار عمل در اجرا، زبان بدن، مدیریت زمان است.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی: دبیرخانه استان قزوین، شهرستان قزوین، بلوار شهید بهشتی، پس از بیمارستان قدس، جمعیت هلال احمر، معاونت جوانان ارسال کنند.

 

1010پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار