خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی گفت: اندیشه مقام معظم رهبری، ترجمان قران ناطق است که اگر بیان شود بسیاری از مسائل جامعه قابل حل است.
کد خبر: ۹۲۵۴۸۰۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جمع اعضای شورای بسیج رسانه استان با اشاره به موضوعات روز کشور و نقش رسانه در ایجاد قدرت در دولت ها بیان کرد: اندیشه مقام معظم رهبری، ترجمان قران ناطق است که اگر بیان شود بسیاری از مسائل جامعه قابل حل است.

وی گفت: اهالی رسانه دو ابزار در اختیار دارند که که شامل ابزار ظاهری و سخت افزاری و دیگری ابزاری است که قدرت نرم نام دارد و اگر این دو ابزار در کنار یکدیگر قرار گیرند، نتیجه آن باید تولید قدرت باشد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین اظهار کرد: زمانی گفته می شد که اگر دولتی دارای اقتصاد قوی، نیروی نظامی قوی، سیاست قوی باشد صاحب قدرت است اما امروز در کنار تمام ابزار قدرت، یکی از مولفه های قدرت هر کشور، رسانه می باشد و در برخی دولت ها هزینه های زیادی صرف رسانه می شود چرا که ابزار قدرت این دولت ها رسانه است.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: در قضایای آمریکا با تمام فجایعی که در درون آمریکا روی می دهد، انعکاس کمی از این فجایع در دنیا وجود دارد چرا که قدرت رسانه ای در دست دولت است و اجازه نمی دهد واقعیات موجود در آمریکا به بیرون از کشور بروز نماید.

اندیشه مقام معظم رهبری، ترجمان قرآن ناطق است/رسانه، مولفه تولید قدرت در دولت ها

وی با اشاره به برخی عناصری که در تولید قدرت برای یک صاحب رسانه موثر است افزود: بیان متقن و مستند اخبار، خلاقیت در کار حرفه ای، آشنایی به زمان و مکان، سلامت فکری و اخلاقی، آشنایی با نیازهای مردم و ارائه راهکار، نترسیدن و خط شکنی از شاخصه های تولید قدرت برای صاحبان رسانه است.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: خلاقیت در کار، قدرت رسانه را بالا می برد. آمار بالای برخی رسانه هایی که کاربران زیادی دارند نشان از این دارد که آن رسانه بر اساس ذائقه ها، فرهنگ و سبک زندگی ها تولید رسانه ای دارد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: شناخت زمان و مکان یکی دیگر از ابزارهای قدرت رسانه است که اگر صاحب رسانه به این دو ابزار تسلط داشته باشد، در همه عرصه ها به ویژه رسانه ها، موفقیت رسانه را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: سلامت فکری و اخلاقی از دیگر ابزارهای تولید قدرت از طریق رسانه است. ما دونوع رسانه داریم. رسانه توحیدی و رسانه شیطانی. در فرهنگ توحیدی اگر بخواهیم تولید قدرت داشته باشیم باید سلامت فکر و اخلاق یکی از محورهای اساسی باشد. اگر در رسانه از افراد سالم استفاده نشود و اخلاق لازم رعایت نشود طبیعتا برای کشور تولید قدرت نخواهد شد.

این مسوول با اشاره به آشنایی با نیازهای مردم و ارائه راهکار برای رفع آن ادامه داد: اگر بخواهیم برای کشور تولید قدرت داشته باشیم باید به نیازهای مردم آشنا بوده و برای رفع آنها راهکارهایی ارائه دهیم. رسانه قوی، رسانه ای است که هم نیاز را می شناسد و هم برای نیازها راهکارهایی ارائه می دهد. امروز اگر در بحث معیشت مشکل وجود دارد و به دولت در این زمینه انتقاد می شود باید بعنوان یک رسانه دغدغه مند، در کنار انتقاد بتوانیم راهکارهایی را به دولت و مردم ارائه دهیم. 

حجت الاسلام معبودی با اشاره به عنصر خط شکنی و نترسیدن در رسانه ای که قدرت دارد یادآور شد: باید در چارچوب رعایت قوانین و مقررات، جسارت بیان مطالب را داشته باشیم. اگر برخی رسانه ها قدرت یافته اند به این دلیل است که جسارت بیان حقایق را دارند و محافظه کار نیستند. به ویژه بسیج رسانه نباید در مسیر خود دچار محافظه کاری شود و هرکجا که لازم باشد باید خط شکنی نماید. تشخیص مصالح و منافع ملی در نظام یکی دیگر از ابزارهای تولید قدرت است که از عناصر رسانه قوی است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ضمن اشاره به نامه موسوی خوئینی به مقام معظم رهبری که به تعبیر برخی، این نامه شبیه نامه ای است که منتظری در پایان دوره قائم مقامی خود به امام راحل نوشت بیان کرد: اگر به سیر زندگی آقای موسوی خوئینی توجه کنیم، خواهیم دید که وی در طول عمر خود بعد از انقلاب، مشکلاتی زیادی را برای نظام ایجاد کرده و نوشتن نامه وی به مقام معظم رهبری از روی دلسوزی برای مردم نبوده است.

وی افزود: مشکلاتی که وی برای نظام ایجاد کرده بسیار است که نمونه آن، تسخیر لانه جاسوسی بدون اذن و اجازه امام است که موجب ایجاد بحران در کشور شد که با درایت و کیاست امام راحل به خوبی مدیریت شد.

 

1010/گ30

ارسال نظرات
پر بیننده ها