رئیس مرکز استعدادهای درخشان در گفتگو با بسیج:

کشور بدون حمایت از دانش‌آموزان پیشرفت نخواهد کرد/ساختن کشور با عشق میسر می‌شود نه با وظیفه

رئیس مرکز استعدادهای درخشان  کشور گفت: بیشترین خواسته من از صاحبان صنعت این است که بچه‌ها را در اکوسیستم‌های صنعتی حمایت کنند.
کد خبر: ۹۲۵۴۹۳۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

فاطمه مهاجرانی  رئیس مرکز استعدادهای درخشان  کشور در  گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه بسیج در مورد وضعیت دانش‌آموزان استعداد درخشان در کشور اظهار داشت:  ما امروز 114 هزار و 496 دانش آموز  استعدادهای درخشان داریم که در مدارس استعدادهای درخشان کشور در حال تحصیل هستند. این‌ها ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای هستند که در کشور وجود دارند و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ظرفیت نیروی انسانی که از نظر کیفیت هوشی در این حد باشد در دنیا بی نظیر است.

مهاجرانی گفت:  آن چیزی که الان مغفول مانده ارتباط این دانش‌آموزان با بخش‌های  صنعت، معدن و حوزه‌های مختلف است. ما نتوانستیم دردمندان را به صاحبان دارو متصل کنیم.

وی ادامه داد: بچه‌های ما اگر به اندازه کافی در داخل کشور هویت و آینده پیدا کنند،  حتماً کشورشان محل خدمتشان خواهد بود و طبیعتاً اگر بخواهیم چشم اندازی را برای اینکه ایران، ایران بهتری بشود داشته باشیم، باید با همین بچه‌ها این کار را انجام بدهیم و هیچ راهی برای ساخت ایران به جز تکیه به ظرفیت این بچه‌ها وجود ندارد.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان با بیان اینکه کار آموزش و پرورش تربیت آدم حرفه‌ای نیست بلکه تربیت آدم با سواد است افزود: کار آموزش و پرورش از جنس تربیت انسان است و همه بزرگان در پست‌های صنعت به انسان نیاز دارند انسانی که متعلق باشد و هویت ملی  و درد ملی داشته باشد و درد مردم را درد خودش بداند.

مهاجرانی اضافه کرد: بیشترین خواسته من از صاحبان صنعت این است که بچه‌ها را در اکوسیستم‌های صنعتی حمایت کنند. ایران بیش از 50 مدال طلای ریاضی دارد اما  چقدر برای این‌ها، ظرفیت جذب فراهم کردیم؟ فنلاند که به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی شناخته می‌شود  فقط یک مدال طلای جهانی دارد.

وی عنوان کرد:  مهم‌ترین خواهش من از بچه‌ها است این است که با عشق کار کنند و اگر سردار سلمیانی، سلیمانی شد دلیلش این بود که  با دل کار کرد. ساختن کشور با عشق میسر می‌شود نه با وظیفه. 

 

ارسال نظرات