استاندار مرکزی با اشاره به اینکه راه اندازی واحدهای نیمه تعطیلی و تعطیل یکی از مولفه های سند جهش تولید استان است، گفت: پیش بینی می شود حداقل ۶۰ تا ۷۰ واحد معدنی نیمه تعطیل و تعطیل شده راه‌اندازی شوند که باید بخشی در سال جاری محقق شود و همه باید در این خصوص همراهی کنند.
کد خبر: ۹۲۵۴۹۸۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست شورای اداری استان مرکزی گفت: در سال ۹۹ علیرغم اینکه عمده توان استان را در بحث مبارزه با بیماری کرونا گذاشته بودیم اما از مسائل توسعه ای استان عقب نماندیم در این راستا سند جهش تولید را تدوین و ابلاغ نمودیم.

وی افزود: در کنار کلیه وظایف محورهای که امروز داریم توجه و تحقق سند جهش تولید یک ضرورت است و در استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن استان اهمیت دوچندان دارد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: کلیه دستگاه های استان باید سند جهش تولید را به عنوان یک کار مهم در دستور کار خود بگذارند و انتظار این است در ابعاد مختلف سند جهش تولید به مرحله عملیاتی برسد تا بتوانیم از کلیه ظرفیت های موجود در استان به خوبی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه احیای واحد های تعطیل،نیمه تعطیل و راکد یکی از مولفه های مهم در سند جهش تولید است که باید به خوبی بر روی آن تمرکز داشته باشیم، گفت: نیاز است یک اطلاع رسانی درست و جامع از وضعیت واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل داشته باشیم و دستگاه های مسئول کار خود را از امروز شروع کنند و تا جلسه شورای اداری بعدی نتیجه کار را گزارش دهند.

آقازاده در این خصوص تصریح کرد: پیش بینی می شود حداقل ۶۰ تا ۷۰ واحد معدنی نیمه تعطیل و تعطیل شده راه‌اندازی شوند که باید بخشی در سال جاری محقق شود و همه باید در این خصوص همراهی کنند.

وی با تأکید بر اینکه سند جهش تولید یک ظرفیت برای عبور از مشکلاتی همچون تحریم ها و مشکلات اقتصادی است،گفت: باید به آن توجه ویژه ای شود چراکه گامی موثر در راستای بهبود شرایط اقتصادی می باشد و استفاده از دستگاه های صنعتی و تولیدی هم در بخش دولتی و هم در بخش های خصوصی یک ضرورت است.

استاندار مرکزی با اشاره به دیگر مولفه های سند جهش تولید بیان کرد: افزایش خودکفایی در محصولات،توسعه خطوط ارتباطی و موصلاتی،تکمیل پروژه های نیمه تمام و توجه به صادرات غیر نفتی از جمله محورهای سند جهش تولید است که می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام بیان کرد: بیش از ۷۷ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که هزینه یکصد میلیارد تومانی برای تکمیل آنها نیاز است که امیدواریم بتوانیم را تامین کنیم.

آقازاده با تشریح آخرین وضعیت استان مرکزی در بیماری کرونا گفت: متاسفانه در طی دو هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی به دوبرابر رسیده است که اگر این روند ادامه دار باشد قطعا به یکی از استان های بحرانی تبدیل می شویم.

وی افزود: در طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی ۱۲۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند که این رقم رکورد این چند وقت را شکست و ما از ایجاد چنین شرایطی نگران هستیم و اگر ادامه پیدا کند قطعا محدودیت هایی را اعمال خواهیم کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: به دلیل اینکه کلیه استان های همجوار استان در شرایط خوبی به سر نمی رند نیازمند اجرایی شدن دقیق مصوبات ستاد کرونا و قرارگاه زیستی هستیم و مردم هم باید با مشارکت خود در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی با تقدیر از زحمات سرهنگ محسن گلشن زاده جانشین سابق فرمانده سپاه روح الله استان بیان کرد: سپاه روح الله و پاسداران خدوم استان مرکزی در طی این چند سال گذشته و به خصوص در سیل، زلزله و کرونا به خوبی به میدان آمدن و نقش آفرینی کردند.

آقازاده در پایان خاطر نشان کرد: امروز سپاه نشان داده برای مجاهدت و فداکاری در هر میدانی آماده به خدمت است و هرجایی که کشور و انقلاب نیاز داشته به خوبی ورود پیدا کرده و این جمله امام خمینی(ره) که عنوان می کنند «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» امروز نمود آن را بیشتر احساس می کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات