معاون مشارکت ها، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان بوشهر گفت: با همت دولت تدبیر و امید از ابتدای طرح نهضت تامین مسکن تاکنون ۲هزار و ۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد احداث و تحویل شده است.
کد خبر: ۹۲۵۵۰۳۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، علیرضا هوشیار روز سه‌شنبه گفت: از این تعداد ۲۰۷ واحد مسکونی به خانوار‌های دارای ۲ عضو معلول که شامل ۱۳۵ واحد شهری و ۷۲ واحد روستایی تحویل شده است.

وی بیان کرد: مابقی به خانواده‌های جامعه شامل زنان سرپرست خانوار، سالمندان و سایر معلولان واگذار شده است.

هوشیار اظهارداشت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده، ولی در زمان حاضر یکهزارو ۷۰۳ نفر از مددجویان بهزیستی استان بوشهر در نوبت مسکن هستند که تلاش می‌شود با اجرای طرح‌های مختلف مشکل مسکن این قشر از جمعیت برطرف شود.

معاون مشارکت‌ها، اشتغال، مسکن و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان بوشهر گفت: در همین راستا امسال ۳۴ واحد مسکونی برای مددجویان با معلولیت شدید، زنان سرپرست خانوار و ایتام فاقد مسکن با مشارکت بهزیستی، قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مسکن و صندوق توسعه ملی در استان احداث می‌شود.

هوشیاری ادامه داد: از این شمار ۱۸ واحد مسکونی از محل تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، براساس نقشه‌های ۶۰ و ۵۰ متری با پرداخت هزینه ۹۳ و ۷۷ میلیون تومان به صورت کامل بلاعوض احداث می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین براساس تفاهم نامه سازمان بهزیستی، برنامه و بودجه، صندوق توسعه ملی و بنیاد مسکن ۱۶ واحد مسکونی نیز برای ایتام فاقد مسکن احداث می‌شود براین اساس ۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طرف صندوق توسعه ملی و ۲۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

هوشیار گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا براساس دستورالعمل اجرایی بابت رهن و اجاره مسکن از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان برای این استان ۵۰۰ میلیون تومان بلاعوض برای اجاره پیش بینی شده که طبق شیوه نامه موجود برای شهر‌های مرکز استان ۶ میلیون تومان، سایر شهر‌ها چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و روستا‌ها نیز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای یکسال در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان استفاده از تسهیلات یاد شده از یکم تا ۲۰ مرداد ماه فرصت دارند تا وارد سامانه ارمغان شوند.

هوشیار افزود: همچنین یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات رهن و اجاره از محل بنیاد مستضعفان و صندوق امداد به صورت قرض الحسنه پیش بینی شده که سقف آن ۲۰ میلیون تومان تسهیلات است.

این مقام مسئول گفت: این تسهیلات شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار با بعد خانوار سه نفر، معلولان سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید و بعد خانوار سه نفر، خانوار دو عضو معلول که سرپرست معلول داشته باشند و خانوار‌هایی که فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه روزی دارند می‌شود.

وی یادآورشد: سال گذشته در قالب کمک هزینه ساخت مسکن نیز ۳۱۰ واحد مسکن مددجویی با پرداخت ۳۳ میلیارد ریال بلاعوض احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده است.

پایان خبر/

منبع: ایرنا
ارسال نظرات