بنیانگذار ورزش نینجوتسو در کشور در گفت‌وگو با «بسیج»:
بنیانگذار ورزش نینجوتسو با اشاره به اینکه مردم بیشتر من را آوردنده هنر نینجا می شناسند، گفت: بنده ابتدا در شهر کرج در زمستان سال ۱۳۶۸ شروع به کار کردم و تلاش زیادی برای اثبات این رشته انجام دادم و درحال حاضر ۲۲۰۰۰ هزار هنرجو این رشته در کشور هستند .
کد خبر: ۹۲۵۵۱۸۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، اکبر فرجی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به اینکه مردم بیشتر بنده را به بنیانگذار هنر نینجا ( لقب افرادی است که نینجوتسو تمرین می کنند) می شناسند، اظهار داشت: بنده چند رشته فوکیا(پرتاب تیر بوسیله یک لوله از دهان) و  رشته بوجینکان (هنری از هنرهای رشته نینجوتسو) را وارد کشور کرده ام.

وی با اشاره به اینکه رشته ورزشی نینجوتسو بر مبنای پنچ اصل پایه گذاری شده است و ریشه در تاریخ کشور ژاپن دارد، افزود: انعطاف، سرعت، قدرت، تمرکز  و تعادل پنج اصل این ورزش می باشد و اعتقادمان بر این است که یک ورزشکار باید این پنج اصل را داشته باشد و اگر این پنج اصل در او باشد در همه میادین پیروز است.

وی با بیان اینکه نینجوتسو مربوط به ۸۰۰ سال پیش است، ادامه داد: یک عده افراد به دلیل جنگ بر سر جریانات بودا و شیتیسم( مذاهب رایج وقت ژاپن ) پناه به جنگل می برند، آن ها به دلیل این که مجبور بودند با حیوانات بجنگند و ادامه زندگی دهند مجموعه ای از مهارت ها را ایجاد کردند.

 وی همچنین با بیان اینکه پوشش و اختفاء " ببین ولی دیده نشو" از مهارت های اصلی نینجاها است، تصریح کرد: رشته نینجا تا هفتاد سال پیش که شخصی به نام تاکاماتسو طومارها و دست نوشته های نینجاها را جمع آوری کرده و به مرور زمان آن ها را تبدیل به تکنیک می کند، یک مهارت مخفی بوده است.

وی با اشاره به روزهای اول آموزش و ورود این رشته به ایران، گفت: بنده روزهای اول رنج و سختی زیادی را متحمل شدم، همانطور که در حال حاضر نیز این سختی ها وجود دارد؛ زیرا برای مردم عادی نبود که افرادی حرکات خاص آکروباتیک انجام می دهند و سلاح دست می گیرند.

استاد فرجی با بیان اینکه استعداد بدون تلاش هیچ است، ابراز کرد: بنده ابتدا در شهر کرج در زمستان سال ۱۳۶۸ شروع به کار کردم و تلاش زیادی برای اثبات این رشته انجام دادم و درحال حاضر ۲۲۰۰۰ هزار هنرجو این رشته در کشور هستند .

وی با اشاره به وضعیت این رشته در کشور، عنوان کرد: ما در بعضی از بخش ها ( همگانی این رشته) در وضعیت خوبی قرار داریم، ما پتانسیل خیلی زیادی برای تبدیل شدن به فدراسیون مستقل را داریم ولی در حال حاضر زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی و در قالب یک گروه هستیم.

وی با بیان رضایت از عملکرد هنرجویان، ابراز کرد: دختران و پسران نینجای ما با جان و دل در این رشته را فعالیت می کنند، ما شاهد اجراهای متعدد تیم های نینجا در قالب دختران نینجا، فرشتگان نینجا و پسران نینجا در دو فصل برنامه استعدادیابی عصر جدید بوده ایم.

استاد فرجی گفت: اجراها تاثیر بسزایی داشته و کمترین آن درست تلفظ شدن اسم این رشته توسط مردم است و پی بردن جامعه به توانایی های سبک های رزمی به ویژه نینجوتسو می باشد.

وی با اشاره به قرار گرفتن خانه مرکزی نینجوتسو در کرج برخلاف سایر رشته های ورزشی که در پایتخت قرار دارند، بیان کرد: کرج از گذشته به دلیل آب و هوا و طبیعت بکری که داشته پتانسیل بالایی برای هنرهای رزمی دارد ولی پس از شهرسازی های فراوان بسیاری از پتانسیل های ورزشی و طبیعی آن متأسفانه نابود شده است، به خاطر همین پتانسیل طبیعی که در گذشته وجود داشته و هم اکنون کاهش پیدا کرده و مرکز این رشته در کرج قرار گرفته است.

وی با اشاره حضور خود در جبهه، افزود: بنده در اواخر سال ۱۳۶۵ از طریق لشکر ۲۷ محمدرسول الله و بخش زرهی به جبهه رفتم و راننده تانک بودم، با افتخار در هفت عملیات حضور داشتم و جدای از رانندگی تانک به عنوان مربی دفاع شخصی در خدمت رزمندگان بودم، من تا پایان جنگ (عملیات مرصاد) در جبهه بودم و پس از جنگ به پادگان همت کرج منتقل شدم؛ همین امر نقطه عطفی برای حضور بنده در کرج بود.

بنیانگذار ورزش نینجا در پایان با اشاره به اینکه خانواده ها قبل از ثبت نام فرزندان خود در این رشته حتما استعلام مربی را خانه نینجا دریافت کنند، خاطر نشان کرد: توصیه بنده به جوانان همانطور که در شعارهای نینجوتسو و کتاب های خود بیان کردم، نا امیدی مرگ نینجا است یا به عبارتی نا امیدی مرگ شخصیت انسان می باشد، اعتقاد بنده این است؛ اگر درِ باشگاهی باز بشود درِ زندانی بسته می شود، پس به ما کمک کنید درِ زندان های زیادی را ببندیم.

 

خبرنگار بسیجی:ملک محمدی

ارسال نظرات