خبرهای داغ:
رئیس دفاتر نهاد رهبری در استان همدان:

بسیج دانشجویی پیش‌قراول مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه‌های گوناگون است

رئیس دفاتر نهاد رهبری در استان همدان با تاکید بر هم‌افزایی تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها و نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده گفت: بسیج دانشجویی می‌تواند در مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه‌های گوناگون پیش‌قراول باشد.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۲۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸

بسیج دانشجویی پیش‌قراول مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه‌های گوناگون استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی محمد عباسی در آیین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: جوانان با شور، نشاط، سعی و تلاش و همت هر جا کار خیر و ثوابی است نسبت به دیگران پیشی می‌گیرند.

وی افزود: با تامل در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس و در بازسازی و جهادها در ارتقا و رشد علمی می‌بینیم که جوانان در خط مقدم بودند و هرجا بر آنان اعتماد و تکیه کردیم آنجا موفقیت و پیروزی را شاهد بودیم.

رئیس دفاتر نهاد رهبری همدان با بیان اینکه بسیج دانشجویی به عنوان یک نهاد نورانی است که جلوهایی در عرصه‌های گوناگون دانشگاهی دارد، ابراز داشت: نیروهای جوان، مومن و متعهد خط مقدم، راه‌گشای بسیاری از گره‌ها در فضای کشور خواهند بود.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از فعالین فرهنگی فضاهای دانشجویی گفت: بسیج دانشجویی با توجه به جامعیتش پیش‌راه این فعالیت‌ها است.

عباسی اولین مطالبه مقام معظم رهبری را حضور فکری در مسائل مهم کشور و حضور فیزیکی در مواقع لازم برشمرد و گفت: حرکت‌های جهادی در بحث محرومیت‌زدایی به این مطالبه پاسخ داده شده است.

وی با بیان اینکه قانع کردن دل‌ها خیلی موثر است، ادامه داد: فضای دانشگاهی متفاوت از فضاهای شهری است و در فضای دانشگاهی اگر اقناع دل‌ها صورت نگیرد در خیلی از مباحث فرهنگی پاسخ عکس خواهیم گرفت.

رئیس دفاتر نهاد رهبری همدان با بیان اینکه مسئولین دانشگاه‌ها موظف هستند در راستای تحقق آرمان‌های الهی امام شهدا و رهبر معظم انقلاب از مجموعه انقلابی دانشگاه حمایت کنند، تصریح کرد: گاهی حمایت‌ها از روی اعتقاد است که به مجموعه ارزشی انقلابی این دانشگاه دارند و گاهی از روی تحکم است.

وی افزود: باید فعالیت‌های ارزشی و انقلابی سمت و سوی داشته باشد که حمایت مسئولین دانشگاه از روی اعتقاد به جوانان ارزشی باشد.

عباسی عنوان کرد: باید با افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی و افزایش مخاطبان در سطح دانشگاه هر کس که دغدغه انقلاب و آرمان‌های امام و رهبر و شهدا را دارند در چتر فعالیت‌های انقلابی قرار بگیرند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کس مبانی انقلاب را قبول دارد جزء جبهه خودی است، گفت: این افراد باید در کنار ما و همسنگر ما قرار بگیرند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری همدان با بیان اینکه فضای دانشگاه فضای گفتمانی و آزاداندیشی است، اظهار کرد: در این فضا دفاع سریع و بدون تقیه از نظام اسلامی باید اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه سعه صدر و تحمل ما نسبت به مخالفین در فضای دانشگاه باید افزایش پیدا کند، گفت: وقتی سعه صدر افزایش پیدا کرد و مخالف حرفش را در فضای دانشگاهی زد ما با منطق و استدلال می‌توانیم او را قانع کنیم و دلش را همراه خود کنیم.

عباسی با تاکید بر اینکه دفاع صریح از مبانی انقلاب باید در نشست‌ها انجام شود، ادامه داد: مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی باید با عزت و احترام، قول لین و اخلاق مناسبی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه پیش قراول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی است، ابراز داشت: مسئولین دانشگاه از حرکت پربرکت اردوهای جهادی که نمونه‌اش رزمایش همدلی است با تدبیر و برنامه‌ریزی حمایت تمام قدی داشته باشند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری همدان عنوان کرد: گفتمان‌های اصلی انقلاب، توجه به سبک زندگی اسلامی و ایرانی تشکیل یک جبهه واحد ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی و انسجام نیروهای ارزشی باید در فضای دانشگاه تقویت شود.

عباسی با تاکید بر پرهیز از اتهام بی‌جا به افراد مبنی بر غیر انقلابی بودن و با اشاره به هم‌افزایی تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها و نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده گفت: بسیج دانشجویی می‌تواند در مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه‌های گوناگون پیش‌قراول باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات