نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

منابع ارزی کالاهای اساسی به یغما رفت/ عدم نظارت در اختصاص ارز دولتی برای واردات نهاده‌های دامی

جوکار گفت: متأسفانه در بخش کالاهای اساسی منابع ارزی را به یغما دادند که همین مسئله سبب نابسامانی در بازار را رقم زد.
کد خبر: ۹۲۵۵۲۷۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار ، در خصوص گرانی نهاده‌های دامی که عوامل افزایش قیمت‌های بسیاری از کالای اساسی رقم‌زده است، گفت: به بسیاری از کالا‌ها ارز دولتی اختصاص یافت و از گذشته تابه‌حال این‌گونه بوده که برخی ارز‌ها را دریافت می‌کردند تا کالا‌های اساسی را وارد کنند، ولی یا وارد نکردند و یا اینکه کالا‌هایی را وارد کردند که اصلاً احتیاجی به آن نبود و جزء اولویت‌های کشور محسوب نمی‌شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در بخش کالا‌های اساسی منابع بسیار خوبی اختصاص داده شد اظهار داشت: متأسفانه منابع ارزی در بخش کالا‌های اساسی به یغما رفت و مدیریتی هم بر این منابع نشد تا شاهد چنین مشکلاتی در سطح کشور باشیم.

وی به عدم نظارت بر بازار اشاره کرد و افزود: در بخش اختصاص ارز‌های دولتی به نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی نظارت خوبی صورت نگرفته و این اقلام باقیمت‌های چندین برابر به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

جوکار اضافه کرد: لازم است در شرایط کنونی دستگاه قضایی، قوه مجریه و دستگاه‌های نظارتی در این بخش ورود کنند و نظارت و کنترل بر بازار را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این عدم نظارت و کنترل بر بازار می‌تواند تبعات جدی در بحث افزایش قیمت کالا بر بازار داشته باشد و، چون نظارتی نیست هرکسی به هر شکلی که می‌تواند اقدام به فروش کالا می‌کند و این ظلم مضاعفی برای مردم ما خواهد بود.
ارسال نظرات