استاندار زنجان گفت:محدویتها در 4 شهر استان که در وضعیت قرمز هستند همچنان ادامه دارد و پنج شنبه درباره تمدید و یا لغو محدودیت‌ها تصمیم‌گیری می کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۵۳۲۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج؛فتح الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه دقت مردم در چند روز گذشته قابل تقدیر است،گفت:این دقت و نیز رعایت فاصله اجتماعی ودستورالعمل‌های بهداشتی مقطعی نباشد و باید زندگی خود را با شرایط جدید وفق بدهیم.

 

وی بااشاره به اینکه علاوه بر مردم، کارمندان ادارت نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر کسی به کرونا ویروس مبتلا شد و پنهان کاری کرد جرم مرتکب شده و برخورد قضایی با وی خواهد شد،خاطرنشان کرد:اگر در اداره ای موارد بهداشتی رعایت نشد، مدیر مجموعه مسئول پاسخگویی است و در صورتی که کارمندی مبتلا به کرونا شد باید مسئول مستقیم وی شرایط قرنطینه را فراهم نماید.

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه طرح همیاران سلامت در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار موفق عمل کرد و لازم است بانک اطلاعاتی جامع از همیاران سلامت استان تشکیل شود تا در آینده از این ظرفیت استفاده کنیم،افزود:در استان زنجان یک هزار و662 هسته همیار سلامت تشکیل شده است که 706 هسته آن در شهرستان زنجان فعالیت دارد.

 

حقیقی با اشاره با اجرای طرح همیار سلامت در استان تصریح کرد:در چند روز اخیر با اجرای طرح همیار سلامت بویژه در روستاها نتایج بسیار خوبی حاصل شد و امروز شاهدیم با رعایت دستورالعملهای بهداشتی قدری از روند و شیب رو به رشد ابتلا به کرونا کاسته شده است.

 

وی به ادامه محدودیت ها در استان اشاره وبیان داشت:مجدد تاکید می کنیم محدویتها در 4 شهر استان که در وضعیت قرمز هستند همچنان ادامه دارد و پنج شنبه درباره تمدید و یا لغو محدودیت‌ها تصمیم‌گیری می کنیم.

 

مقام عالی دولت در استان در ادامه به برگزاری آزمون های استخدامی در این هفته اشاره واظهار داشت:چند آزمون ملی همچون آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی، مدارس نمونه دولتی و آزمون‌های دکتری دانشگاه‌ها حتما باید با رعایت دستورهای بهداشتی که از طرف مرکز بهداشت استان اعلام می شود برگزار شود و حتما رعایت این موارد قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون الزامیست.

 

 

حقیقی به همکاری هیئات مذهبی در این دوران اشاره ویادآور شد:امیدواریم هیئات مذهبی همانگونه که در این ایام به دستورالعملهای ستاد ملی و استانی کرونا عمل کردند به همکاری خود ادامه دهند.

 

وی همچنین به تعطیلی آرامستا ن ها در استان اشاره کرد وگفت:آرامستانها در ۴ شهری که در وضعیت قرمز هستند بسته است.

 

گفتنی است از 31هزارو249  نفر نمونه گیری کرونا گرفته شده که از این تعداد آزمایش 9هزار و170مورد  معادل 29 درصد آنها مثبت بوده و در حال حاضر 563 نفر در بیمارستانهای استان بخاطر ابتلا به کرونا بستری هستند.

 

ارسال نظرات