استاندار زنجان:

رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد زنجان ۴۵درصد بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار زنجان گفت:رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات استان ۱۶درصد و در مساجد ۴۵درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۱۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ فتح اله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استان زنجان نسبت به کشور در ۱۱ آیتم بررسی شده که در ۲ آیتم پایین‌تر و ۹ آیتم بالاتر از متوسط کشوری است، اظهار کرد:طبق گزارش ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان ۱۶ درصد، مساجد ۴۵ درصد، آرامستان‌ها ۶ درصد، نانوایی‌ها ۵۵ درصد و فروشگاه‌های بزرگ ۷ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان چهار درصد و پیشخوان دولت نیز ۱۹ درصد نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است، افزود:در این خصوص باید چاره اندیشی و به صورت جدی اقدام شود که همه فرمانداران اقدام عملی خود را در این زمینه باید گزارش دهند.

استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی تولید شده تا پیش از رفع نیاز‌های مردم نباید از استان خارج شود و باید ذخیره سازی لازم برای فصول آینده انجام گیرد، بیان داشت:ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمانت اجرایی و قانونی برای اشخاص، کارمندان و صاحبان صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته و حداکثر تا دوشنبه هفته آینده ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.

حقیقی با اشاره به اینکه تولید ماسک در استان افزایش می‌یابد و بر این اساس ماسک ارزان قیمت به هیئت‌های مذهبی استان داده خواهد شد، یادآور شد:در این راستا جلسه‌ای برای نحوه توزیع ماسک تشکیل و سه کارخانه تولیدی استان موظف به تولید ۵۰۰ هزار عدد ماسک عمومی هستند.


وی در پایان خاطرنشان کرد:دستورالعمل ایام محرم به دستگاه‌ها ابلاغ شده که باید مفاد آن، بومی‌سازی شود تا مندرجات آن مناسب با شرایط استان و شهرستان‌ها باشد.
ارسال نظرات