استاندار زنجان گفت:اعتبار ۴۸۸میلیارد تومانی تسهیلات برای صنوفی تخصیص خواهد یافت که از کرونا خسارت دیده اند و برای جذب آن تصمیمات لازم اخذ شده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۴۳۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛فتح اله حقیقی  در ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس با اشاره به اینکه بزرگترین رسالت مسئولان، تامین سلامت مردم است و محدودیت‌های اعمال شده نیز برای حفاظت از سلامتی افراد جامعه است،اظهار کرد:نباید زحمات شبانه روزی کسانی را که با جان و دل تلاش می کنند و در برابر کرونا ایستاده اند به هدر دهیم و از این‌رو همچنان تقاضا داریم مردم پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه از ۲هزار تخت بیمارستانی استان ۶۵۳ تخت را بیماران کرونایی اشغال کرده اند و اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در وضعیت نسبتا پایداری قرار داریم،خاطرنشان کرد:طی دو هفته گذشته  تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان به قدری افزایش یافت که در یکروز ۱۲۰۰ نفر به مراکز درمانی ۱۶ساعته بعنوان بیماران سرپایی مراجعه کردند، ولی امروز این روند با کاهش همراه است و طبق آمارها روزانه حدود ۸۰۰ نفر که مشکوک به کرونا ویروس هستند به این مراکز مراجعه می کنند.

 

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بازگشت به روزهای قبل از شیوع کرونا بسیار دشوار خواهد بود،شرایط در استان زنجان همچنان قرمز است ولی شواهد نشان می‌دهد طی چند روز گذشته مردم به رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک در معابر عمومی اهتمام داشته‌اند،تصریح کرد:در استان زنجان با ایجاد هسته های همیار سلامت و ایجاد گشت‌های نظارت و بازرسی توانستیم مانع برگزاری برنامه ها و مراسم هایی شویم که امکان ایجاد تجمعات را داشت و طرح همیار سلامت بسیار مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت نیز قرار گرفت.

 

حقیقی با یادآوری اینکه در ادارات معاون منابع انسانی و مدیران حراست مسئول هسته سلامت هستند و به موازات ادارات در واحدهای تولیدی نیز این هسته تشکیل می‌شود،بیان داشت:از صنوف، بانکها، رانندگان تاکسی و اتوبوس‌رانی نیز می‌خواهیم در ارائه خدمات، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد به حداقل رسیدن زنجیره انتقال کرونا ویروس باشیم.

 

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد:از مدیران ادارات انتظار داریم تمام موازین بهداشتی اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند و فرمانداران نیز موظفند واحدهای بازرسی در شهرستان‌ها را تقویت کنند.

 

گفتنی است بنا بر اعلام مدیر کل بازرسی استانداری، اداره کل امور مالیاتی، شرکت گاز، شهرداری منطقه۲، شرکت توزیع برق، اداره‌کل تامین اجتماعی و بیمارستان شهید بهشتی بطور دقیق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند ‌و استاندار زنجان نیز هم از آنها و هم از خدمات بسیج و هسته های همیاران سلامت از تشکیل این هسته ها در ادارات قدردانی کرد.

 

ارسال نظرات