استاندار زنجان:

محرم امسال نمایش شعور حسینی در پایتخت شور حسینی خواهد بود

استاندار زنجان با اشاره به متفاوت بودن عزاداری در محرم امسال نسبت به سال های گذشته گفت: محرم امسال، نمایش شعور حسینی در پایتخت شور حسینی خواهد بود
کد خبر: ۹۲۶۶۲۵۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، فتح‌الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه امروز در دنیایی قرار داریم که رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری را در بخش‌های مختلف ایفا می‌کنند، افزود: معتقدیم خبرنگاران حق بزرگی بر گردن ما دارند و امروز بنا به دلایل شرایطی که به واسطه شیوع ویروس کرونا بر جامعه حاکم است، مجبور هستیم این نشست را بدین صورت برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تکریم از خبرنگاران کاری است که به آن اعتقاد راسخ داریم و باید صورت گیرد، تصریح کرد: اعتقاد کامل به کاری که خبرنگاران در شرایط کنونی انجام می‌دهند، داریم و معتقدیم تکریم از این قشر کم‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد، اما اذعان داریم تا به امروز نتوانسته‌ایم کاری که به آن اعتقاد داریم را برای خبرنگاران استان انجام دهیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه خبرنگاران در اطلاع‌رسانی، توسعه، پیشرفت و موفقیت نظام اسلامی نقش به‌سزایی داشته و دارند، ادامه داد: رسالت اصلی خبرنگاران، نقد سازنده از دستگاه‌های مختلف و مسئولان است، به همین خاطر هیچ دستگاهی حق شکایت از رسانه‌ای را به دلیل انتقاد از آن دستگاه را نداشته و در صورت اقدام به پنین کاری، باید با مستندات ارائه شده و بنده ظرف یک هفته آن را پیگیری خواهم کرد.

به گفته استاندار زنجان اگر امروز نام زنجان بر زبان رهبری جاری می‌شود و اگر بسیاری از مشکلات حل شده و در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه دوم کشوری دارد و در تنظیم بازار جایگاه خوبی دارد به دلیل تلاش خبرنگاران و رسانه‌های استان است.

حقیقی با بیان اینکه سهم استان زنجان در طرح اقدام ملی را به ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد مسکن رساندیم گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۲۲۰ فرد صلاحیتدار تایید شده است.

وی با بیان اینکه از نظر تامین زمین برای این طرح در استان مشکلی نداریم، افزود: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای روستاییان کم درآمد اقدام شده است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در حوزه جوانان مشغول در دستگاه‌های اداری تا ۳۸ سال در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تحت آموزش داریم، خاطرنشان کرد: این افراد پس از طی این دوره‌ها در بدنه مدیریت استان و شهرستان مشغول به خدمت خواهند شد.

حقیقی در ادامه با یادآوری اینکه امروز باید خود را تا روزی که واکسن در اختیار ما قرار گیرد آماده کنیم، افزود: تا آن زمان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص محرم باید واقعیت‌ها را در نظر گرفته و از سلامت خود و جامعه صیانت کنیم؛ محرم حافظ سلامت است و شعور حسینی را در پایتخت شور و شعور حسینی نمایان کنیم.

وی با بیان اینکه عزاداری به شکل سنوات گذشته امکان پذیر نیست، گفت: فرمایشات رهبری در خصوص محرم بدون هیچ تفسیری فصل الخطاب است.

استاندار زنجان در پایان با بیان اینکه هزینه‌های محرم به کمک مومنانه اختصاص می‌یابد، گفت:: در محرم پذیرای هیچ گردشگر مذهبی و مسافری نخواهیم بود.
ارسال نظرات