خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین

از سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر به خانواده معلولان استان اضافه شد

وارثی گفت: ۵۱۴۰ نفر به عائله خانواده معلولان استان پیوستند که علت عمده آن تصادفات جاده ای، برداشت محصول در باغات، می باشد.
کد خبر: ۹۲۵۵۳۷۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان قزوین به مناسبت چهلمین سال تاسیس سازمان بهزیستی با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد.

 

علیرضا وارثی در این مراسم بیان کرد: حدود ۹۰ پروژه در سطح استان اجراشده و در گام دوم، بهزیستی به دنبال شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده است. 

 

وی گفت: این ۹۰ پروژه از سال ۹۸ به خدمات بهزیستی اضافه شده که ۴۸ واحد مسکونی برای خانواده های تحت پوشش، کلنگ زنی مرکز مداخله در بحران با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی و حمایت استانداری در شهر قزوین با بیش از ۱۳ میلیارد تومان در قالب بازآفرینی شهری، وجود مرکز بیماران روان با ظرفیت خدمت رسانی به پنجاه نفر، ۵۳ مراکز مثبت زندگی به غیر از ۹۰ پروژه که جهت تسریع و تسهیل خدمات در تمام مناطق شهری و روستایی تا هفته دولت راه اندازی خواهد شد که نماد کوچکی از بهزیستی است از خدمات بهزیستی استان می باشد.

 

وارثی اظهار کرد: مراکز جامع ترک اعتیاد با رویکرد علمی با اقامت چهارماهه و خدمات سرپایی هشت ماهه که جمعا به مدت دوازده ماه تا هفته دولت آغاز به کار خواهند کرد که بنا داریم این مراکز را به سه مرکز برسانیم. 

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه معلولین ۲۸ هزار نفر معلول شناسایی شدند و در سطح استان خدمت دریافت می کنند. در حوزه ظرفیت های نگهداری معلولین و سالمندان و بیماران و معلولین جسمی حرکتی که به صورت شبانه روزی خدمت دریافت می کنند ۹۰۰ نفر با ۳۵ مرکز می باشد.

 

وی افزود: در حوزه خدمات روزانه ۲۳ مرکز فعال می باشد و ۹۲۰ نفر به صورت روزانه با پنجاه درصد ظرفیت می توانند از خدمات توانبخشی بهره مند شوند. 

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه حمایت از دانشجویان معلول ۲۲۱ مورد در سال گذشته مورد حمایت ما بودند و خانواده های ضایعه نخاعی ۴۴۲ نفر تحت حمایت بهزیستی هستند. همچنین در بحث مناسب سازی خودرو ۲۵۶ خانواده شناسایی شدند و هزینه مناسب سازی محیط زندگی به خانواده های دارای معلول به تناسب نیازشان پرداخت کردیم. 

 

وارثی اضافه کرد: ۵۱۴۰ نفر به عائله خانواده معلولان استان پیوستند که علت عمده آن تصادفات جاده ای و برداشت محصول در باغات می باشد. همچنین ۱۳۸۴ نفر دانش آموز از کمک هزینه تحصیلی بهره مند شدند و ۱۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات پوشش بیمه ای هستند. 

 

وی ادامه دارد: در حوزه پیشگیری، از تیرماه سال ۹۸، غربالگری ۱۸ هزار و ۴۲۰ نوزاد انجام شده و در بحث بینایی کودکان سه تا شش سال از تیرماه آغاز شده و تا سه ماه ادامه دارد و ۲۶ پایگاه مجهز به تجهیزات ارزیابی و تشخیصی می باشند که با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است. همچنین در بحث شنوایی کودکان سه تا پنج سال ۵۸۰ نفر شناسایی و خدمات دریافت کردند.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه مشاوره، ۱۵ هزار و ۸۵۱ نفر تحت پوشش خدمات قرار گرفتند که حوزه های اعتیاد، خانواده، فرزند پروری و غیره می باشد و در بحث خط ۱۴۸۰ حدود ۱۹ هزار و ۵۴۹ نفر تماس وجود داشته است.

 

وی یادآور شد: حدود ۴۵۹۰ نفر تحت پوشش آموزش پیش از ازدواج، غربال ۵۰۰ کودک پنج تا شش سال در اضطراب، تاسیس ۱۷ گروه سلامت روان و اجتماعی، ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی، ۱۸ مرکز نگهداری معتادان خود معرف، سه مرکز گذری در استان، خدمات دهی به ۲۲۵ نفر در مرکز تی سی، راه اندازی موبایل ون، کسب رتبه اول در دادگاه درمان مدار با خدمات دهی به ۶۰۰ نفر از دیگر خدمات بهزیستی می باشد.

 

وارثی بیان کرد: در حوزه اجتماعی ۱۳ کودک به عنوان فرزند خوانده تحویل و ۷۰۰ خانواده پشت نوبت خانواده هستند. 

 

این مسوول یادآور شد: در سامانه تصمیم تا هفته دولت تمام شهرستان های ما به سامانه تصمیم تجهیز خواهد شد. به غیر از آوج و البرز سایر شهرستان ها مجهز به این سامانه هستند که مرکز البرز در هفته بهزیستی و مرکز آوج در هفته دولت افتتاح خواهد شد. 

 

وارثی گفت: اورژانس اجتماعی در شش شهرستان ما فعال است و ۲۹ هزار و ۵۹۵ نفر از این اورژانس خدمات دریافت کردند.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها