رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان این که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با همه توان درحال تلاش برای تحقق سه جانبه گرایی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان است.
کد خبر: ۹۲۵۵۴۶۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حسن صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اقدامات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی را برای تحقق خواسته‌ها و مطالبات چندین ساله جامعه کارگران و بازنشستگان قابل تقدیر دانست و افزود: مهمترین خواسته بازنشستگان این است که افرادی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، با اجرای قانون همسان سازی و افزایش حق مسکن و خواربار بتوانند حقوقی نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشته باشند و اختلاف بین حداقل بگیران تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی برطرف شود.  
وی خواستار اجرایی شدن یک سازوکار و فرمول عادلانه برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان شد و گفت: رعایت عدالت بیمه‌ای و حمایت از گروه‌های حداقل بگیر بایستی در طراحی سازوکار همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد توجه قرار گیرد.  
صادقی برلزوم تسریع در اجرای متناسب سازی و تعیین تکلیف میزان افزایش حق مسکن و خواربار بازنشستگان تأکید کرد و گفت: بروز تأخیر در اجرای این مسائل باعث ایجاد ذهنیت نامناسب در بین بازنشستگان می‌شود و انتظار داریم این مسائل تا قبل از روز تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شوند.  
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اقدامات و خدمات قابل توجه انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریت دکتر سالاری، گفت: پرداخت و به روز رسانی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد که به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود؛ احیای سه جانبه گرایی که لایحه آن در دولت تهیه شده و به زودی به مجلس تقدیم می‌شود و همچنین متناسب سازی حقوق بازنشستگان همگی از خواسته‌ها و مطالباتی هستند که جامعه کارگری و بازنشستگی چندین سال است که به دنبال تحقق آن هستند.
صادقی ادامه داد: اطمینان کامل داریم که دکتر سالاری متناسب سازی حقوق و سه جانبه گرایی را در آینده بسیار نزدیک محقق خواهد کرد و امیدواریم که دولت و مجلس نیز همکاری و حمایت لازم را داشته باشند و این مسائل اصلی بازنشستگان همزمان با روز تأمین اجتماعی به نتیجه برسد.

ارسال نظرات