خبرهای داغ:
مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین

۲۷۶ شهید دانش آموز، برگ زرینی در کارنامه بسیج دانش آموزی استان

محمد سرباز گفت: در استان از قشر بسیج دانش آموزی، ۲۷۶ دانش آموز بسیجی شهید و ۵۸ شهید فرهنگی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و ما میراث دار این عزیزان در سازمان دانش آموزی هستیم.
کد خبر: ۹۲۵۵۶۶۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

محمد سرباز مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به برنامه های در دست اجرای بسیج دانش آموزی بیان کرد: بسیج دانش آموزی یکی از مهمترین اقشار سازمان بسیج است و با داشتن بیشترین جامعه هدف در بین اقشار به لحاظ کمی، مهمترین قشر در سازمان بسیج محسوب می شود.

وی گفت: در استان ۲۵۰ هزار نفر دانش آموز به صورت مستقیم و به لحاظ اثرگذاری ۷۵۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم شامل جامعه هدف سازمان بسیج دانش آموزی می شود که این تعداد بیش از نیمی از جامعه آماری استان می باشد.

سرباز اظهار کرد: بسیج دانش آموزی به عنوان کانونی برای تقویت جامعه انقلابی و به لحاظ تشکیلاتی به عنوان اولین سنگر بسیج می باشد چرا که پایین ترین میانگین سنی بسیج در این قشر قرار دارد و در پایین ترین رده های سنی نوجوانان و جوانان به عضویت بسیج در آمده و پله اول بسیج برای به اوج رسیدن در این سازمان قرار دارد.

مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین عنوان کرد: گام اول شروع، حضور نوجوانان و جوان در تشکیلات بزرگ بسیج انقلاب اسلامی سازمان بسیج دانش آموزی است و همه دغدغه ما این است که گام اول گامی استوار و محکم و دارای پایداری برای نوجوانان و جوانان باشد که باید گام های محکم و اثرگذار داشته باشند.

وی با اشاره به نحوه شکل گیری بسیج دانش آموزی افزود: سازمان بسیج دانش آموزی در ابتدای شکل گیری انقلاب بعد از اینکه در آذرماه ۵۸ پس از صدور دستور تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام راحل، بسیج دانش آموزی در مدارس شکل گرفت و این قشر جزو اولین اقشار بسیج و تقریبا همزمان با تشکیل بسیج مستضعفین است.

مسوول بسیج دانش آموزی استان قزوین تصریح کرد: در سال های بعد این تشکیلات در جنگ تحمیلی خود را نشان داد. هم در حضور نیروهای بسیجی دانش آموز در جنگ تحمیلی که حدود ۵۵۰ هزار دانش آموز بسیجی در جبهه‌ها حضور داشتند که بسیار اثرگذار بودند و بیش از ۳۶ هزار شهید و ۲ هزار و ۸۵۳ جاویدالاثر و ۲ هزار و ۴۳۳ آزاده، افتخار این قشر هستند و این آمار فوق العاده ای است که در بین سایر اقشار چنین آماری بی نظیر است.

سرباز اضافه کرد: در استان از قشر بسیج دانش آموزی، ۲۷۶ بسیجی شهید و ۵۸ شهید فرهنگی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده و ما میراث دار این عزیزان در سازمان در دانش آموزی هستیم.

وی ادامه داد: این سازمان جزو سازمان های ریشه دار است چرا که طرح تقویت توسعه دانش آموزی در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان هم رسید و از سال ۷۵ این موضوع به وزارت دفاع ابلاغ شد و دارای برنامه های مدون و منسجمی است که به عنوان یک تشکیلات قانونی در نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارد.

این مسوول با اشاره به روز نامگذاری بسیج دانش آموزی خاطرنشان کرد: از رده های امیدان، پویندگان و پیشگامان در این عرصه فعالیت می کنند که درجات بسیجیان دانش آموز است و هشتم آبان ماه که سالروز شهادت بزرگ پرچمدار شهدای دانش آموز، شهید فهمیده می باشد، روز بسیج دانش آموزی تعیین شده که برکتی برای سازمان بسیج دانش آموزی است.

سرباز با اشاره به اینکه تقویت علمی دانش آموزان از اولویت امور بسیج دانش آموزی است یادآور شد: از مهمترین مسایل این قشر بحث ولایت پذیری دانش آموزان است که باید به آن بپردازیم. در بحث تقویت بنیه علمی دانش آموزان که از برنامه‌های محوری سازمان دانش آموزی است، واحد علمی دانش آموزی در حال حاضر در حال برگزاری بزرگترین مانور علمی کشور است که بعد از کنکور جدی ترین فعالیت علمی (پایا) به صورت مجازی بوده و این یکی از مهمترین شاخصه های دانش آموزی یعنی ارتقا علمی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های سازمان، ارتقا جایگاه دینی دانش آموزان است. در حالی که دشمنان همواره در حال توطئه چینی در قالب سناریوهای جنگ نرم و عملیات روانی و تخریب ذهن نسل نوجوان و جوان جامعه است، این سازمان در ارتقا سطح بصیرت دینی دانش آموزان در حال فعالیت بوده و این امر را وظیفه ذاتی خود می داند و اثرات فراوان در این قشر نتیجه تلاش بسیج دانش آموزی است.
ادامه دارد...

1010/گ30

ارسال نظرات
پر بیننده ها