اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر از تخلیه لاستیک‌های فرسوده در برخی از شهر‌های ساحلی برای ایجاد صیدگاه جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۵۶۷۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
محیط زیست بوشهر از تخلیه لاستیک در دریا جلوگیری می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، با توجه به تخلیه لاستیک‌های فرسوده در برخی از شهر‌های ساحلی استان بوشهر برای ایجاد صیدگاه ماهی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر این اقدام را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: از این کار جلوگیری می‌شود.

فرهاد قلی نژاد افزود: برخی از صیادان در سال‌های اخیر برای ایجاد صیدگاه ماهی دست به تخلیه لاستیک در دریا می‌زنند در حالی که ورود لاستیک موجب آلودگی محیط زیست در دریا می‌شود و تاثیر نامطلوبی بر اکوسیستم دریایی و آبزیان می‌گذارد.

او ادامه داد: بنابراین از سال ۹۸ با اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ورود لاستیک و هرگونه سازه‌های دیگر به دریا جلوگیری و در این خصوص پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: اقدام برخی از صیادان در این خصوص برای صید بیشتر بوده است و آن‌ها از کاهش ماهیان گلایه دارند، اما استقرار لاستیک و هرگونه سازه آلوده ساز در دریا به علت ایجاد آلودگی و خسارت به اکوسیستم دریایی ممنوع است و نمی‌تواند راهکار اصولی در این خصوص باشد.

قلی نژاد تاکید کرد: جا دارد سازمان‌های متولی برای حمایت از صیادان راهکار‌های اصولی را اجرا کنند. البته اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در حال پیگیری این موضوع است و همچنین برنامه آموزش نکات محیط زیستی به صیادان را در اسکله‌های استان بوشهر در دست اجرا دارد.

تخلیه لاستیک‌های فرسوده در ساحل شهرستان دیر برای استقرار در دریا به یکی از معضلات زیست محیطی تبدیل شده است که آلودگی دریایی را به دنبال خواهد داشت.

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها