رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: توجه به آسیب‌های اجتماعی از مباحث بسیار مهم و اساسی است که غفلت از آن ممکن است ضربه‌های جدی و غیرقابل جبرانی و جامعه اسلامی وارد کند.
کد خبر: ۹۲۵۵۶۹۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در بیارجمند/توجه به آسیب های اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدی امام جمعه بیارجمند در جلسه شورای فرهنگ عمومی این بخش گفت: منشور فرهنگ عمومی در دین اسلام، قرآن، سنت، پیامبر (ص) و با محوریت خانواده و حجاب است و مسئولین باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.
امام جمعه بیارجمند افزود: فرهنگ عمومی اسلام که در اذهان عموم قرار دارد یک فرهنگ اسلامی در جامعه ایرانی می‌باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: انتظاراتی که مردم از ادارات و سازمان‌های دولتی دارند کمترین توقع بوده و ادارات باید در جهت خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.
احمدی با اشاره به مطالبه گری مردم در فرهنگ اظهار داشت: عموم مردم حق دارند که مطالبه حقوق فرهنگی اجتماعی کنند و مسئولین باید پیگیری کنند.
درادامه رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرودگفت: ما برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید با اجرای برنامه‌های جدید و نو و با خلاقیت قدم برداریم و با هم افزایی و فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی برای رفع این مشکل باید اندیشیده شود.
وی افزود: نقش علما و بزرگان و پیشکسوتان و جوانان و نوجوانان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بی‌تأثیر نیست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در ادامه تصریح کرد: یکی از بهترین کانون‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کانون گرم خانواده است، خانواده مبنای جامعه انسانی است که درست مثل یک سلول بر پیکره یک جان آدمی می‌باشد.
مهدیان با اشاره به نهاد گرم خانواده اظهار داشت: بی‌شک نهاد خانواده یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نهاد‌ها در شکل گیری شخصیت و هویت یک فرد در جامعه است.
وی گفت: نقش مهم توسعه ارتباطات، تغییر سبک زندگی، تغییر دیدگاه‌ها و تغییر نگرش در خیلی از موضوعات بر کسی پوشیده نیست.
مهدیان افزود: ضعف مهارت‌های ارتباطی و رفتاری ضعف اخلاق و معنویت اعتیاد مسائل اقتصادی فقر و عدم اشتغال و بیکاری از مهمترین عوامل ضعف در کانون گرم خانواده است که آسیب‌های اجتماعی را به وجود می‌آورد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: در این ایام کانون گرم خانواده نیاز به یک نشاط اجتماعی داشته و ما می‌توانیم با برگزاری برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری و اجتماعی تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: امروزه شادابی و نشاط اجتماعی به عنوان یکی از نیاز‌های مهم و اساسی هر جامعه مورد توجه کارشناسان این امر قرار گرفته است.
مهدیان گفت: باید قبول کنیم شادی و نشاط از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیاز‌های طبیعی آدمی است که نقش موثری در رسالت جسمی و روانی افراد جامعه دارد و جهت بالا بردن سطح کیفی زندگی، برگزاری نشست‌های کتابخوانی محافل قرآنی حضور در مراسم معنوی از جمله نماز جمعه برپایی برنامه‌های شاد و بانشاط باعث افزایش نشاط اجتماعی در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها