فوق تخصص I.C.Uبیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با «بسیج»:

رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی در پیشگیری شیوع بیماری کرونا نقش بنیادی دارد

فوق تخصص I.C.U بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه روند صعودی ابتلاء و مرگ و میر بیماری کرونا در کل کشور، گفت: مردم با رعابت نکات و پروتکل های بهداشتی در روند نزولی این بیماری نقش بنیادی دارند.
کد خبر: ۹۲۵۵۷۲۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر هاشمیان با اشاره به اینکه کارشناسان و متخصصان در اوایل شیوع ویروس کرونا اعلام کردند سرعت انتقال و گسترش این ویروس در دما و هوای گرم کمتر است، اظهار داشت: امروز این فرضیه رد شده است و ما شاهد روند صعودی در مناطق گرمسیر کشور هستیم.

ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در پیشگیری شیوع بیماری کرونا نقش بنیادی دارد

وی با بیان اینکه پروتکل درمانی ضعیف و تکمیل نشده این بیماری باعث رشد ابتلاء به کرونا می باشد، افزود: پروتکل های درمانی برای بیماران بدحال نوشته شده بود اما امروز خوشبختانه ما می بینیم ویروس کرونا از دسته ویروس های محدود شونده می باشد، این ویروس در افرادی که ابتلاء ضعیف پیدا می کنند با در مان های علامتی و قرنطینه رفع خواهد شد.

وی با اشاره به رعایت اصول بهداشتی درجوامع، ادامه داد: مبتلایان نوع قوی این بیماری به یک طول درمان زیاد و قاطع نیازمند هستند، در مواردی به شکست درمان این مبتلایان نزدیک می شویم.

دکتر هاشمیان با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ دارو و واکسن مختص این بیماری یافت نشده است، تصریح کرد: تنها داروی این بیماری در حال حاضر استفاده از ماسک، شست و شوی 20ثانیه ای دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کشور می باشد.

وی متذکر شد: مردم همانند استفاده از ماسک در خروج ضرروی خود از منازل باید به نحوه استفاده از آن (پوشاندن کل دستگاه تنفسی) و تعویض به موقع ماسک ها دقت کنند.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بخش های کرونایی بیمارستان مسیح دانشوری، عنوان کرد: کادر درمانی این بیمارستان از ابتلاء اولین بیمار شناسایی شده در تهران تا ریشه کنی این ویروس منحوس با حس ایثار و از خودگذشتگی در کنار هم وطنان خود هستند.

وی همچنین با اشاره به عادی پنداری ابتلاء به این بیماری از طرف مردم، ابراز کرد: اوایل شیوع این بیماری به اشتباه مرگ و میر در کرونا را کم اعلام شد اما با مشاهده ی فاز دوم این بیماری شاهد گسترش شیوع و مرگ ومیر بالا نه تنها در کشور بلکه در کل دنیا هستیم.

وی با اشاره احتمال ابتلاء دوباره بیمار درمان شده این ویروس، بیان کرد: ویروس ها و میکروب ها بنا به تعداد ورود و تهاجمی که به سیستم بدن دارند، می توانند خطرناک و سطح درمان را دست خوش تغییر کنند، در بدو ورود به بدن میزبان ویروس اگر سیستم ایمنی بدن نتواند آن را مهار کند یک طوفان التهابی رخ می دهد؛ در صورت رفع نشدن این طوفان ها در واقع فرد مبتلاء فوت خواهد کرد.

مسئول آموزش I.C.U بیمارستان مسیح دانشوری در پایان با اشاره به ضرب المثل " دوری و دوستی"، خاطر نشان کرد: افراد دارای بیماری های زمینه ای (قلبی، کلیوی و تنفسی) خروج خود را از منازل در این شرایط به حداقل و استفاده از تکنولوژی های روز را در زندگی به حداکثر برسانند، تمامی افراد در سطح جامعه با رعایت پروتکل های بهداشتی و  فاصله گذاری اجتماعی در مسیر روند کاهشی این بیماری ما را یاری می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها