معاون آموزش ابتدایی اموزش و پرورش استان یزد:

بسیج استان یزد برای شناسایی دانش آموزان کم برخوردار/جزئیات بازگشایی مدارس در شرایط قرمز، زرد و سفید

بهادرزاده گفت:خوشبختانه آموزش و پرورش در حال آمادگی برای سال تحصیلی جدید است بطوری که آموزش و پرورش استان یزد در حال تدوین محتوای پایه پنجم است.
کد خبر: ۹۲۵۵۸۷۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
سعیده بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد درباره سناریو‌های مختلف بازگشایی مدارس اظهار کرد: فعلا در حال نظرسنجی از استان‌ها هستند و نظر قطعی در این باره نیامده است، اما با توجه به شرایط مناطق مختلف و تجربه‌ای که از سال تحصیلی گذشته کسب کردیم سناریو‌های مختلفی طراحی شده است، در سال تحصیلی گذشته آموزش‌ها از طریق شبکه شاد ارائه شد و در مناطق محروم از طریق راهبران آموزشی و ارائه درسنامه آموزش‌ها را پیگیری کردیم.
آموزش‌ها در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید

بهادر زاده افزود: در شهر‌های با وضعیت قرمز آموزش‌ها به صورت مجازی و تلویزیونی خواهد بود، در وضعیت زرد ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری را داریم و در وضعیت سفید که بیشتر شامل مناطق روستایی و عشایری است که تعداد جمعیت دانش آموزی آن‌ها کم است و امکانات فناوری در اختیار ندارند، در این مناطق معلم می‌تواند با رعایت نکات بهداشتی کلاس درس را به صورت حضوری برگزار کند، اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و فعالیت مدارس مبتنی بر دستور العمل ستاد مقابله با کرونای استان است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه جان و سلامتی دانش اموزش در اولویت اموزش و پرورش است تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش در حال آمادگی برای سال تحصیلی جدید است بطوری که آموزش و پرورش استان یزد در حال تدوین محتوای پایه پنجم است و تا یک هفته دیگر این محتوا آماده می‌شود و سایر استان‌ها نیز در حال تهیه و ندوین محتوای آموزشی پایه‌های دیگر هستند.
 
بسیج استان یزد برای شناسایی دانش آموزان کم برخوردار

بهادرزاده با بیان اینکه به احتمال زیاد اینترنت مصرفی شبکه شاد هم رایگان خواهد شد عنوان کرد: هر چند با شیوع کرونا کیفیت آموزش تغییر کرده است، اما امیدواریم در سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی از آموزش بی بهره نماند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اذعان کرد: شورای آموزش و پرورش، فرمانداری‌ها و روسای آموزش و پرورش و خیرین برای شناسایی دانش آموزان بی برخوردار و کمتر برخوردار به ویژه ورودی‌های پایه اول بسیج شده اند و امیدواریم به شناسایی دقیق این دانش اموزان، هیچکس از آموزش بازنماند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته ۸ هزار دانش اموزش در استان از امکانات آموزشی مناسبی برخوردار نبودند گفت: با توجه به دانش آموزان جدید الورود و مهاجرت برخی اتباع از استان احتمال این امار با تغییراتی روبرو شود، اما برای شناسایی دقیق فرمی در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته تا وضعیت دانه به دانه دانش آموزان را از پایه اول تا ششم را با فرصت دوماهه در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دهند.

بهادرزاده با اشاره به اینکه استان یزد با کمک خیرین برای تحقق عدالت آموزش اقدامات خوبی را انجام داده است اذعان کرد: ۹۹ درصد مدارس عضو شاد هستند و در تلاش با همراهی خیرین امکانات آموزشی مانند تبلت در اختیار همه دانش آموزان قرار بگیرد.

چالشی به عنوان مدرک تحصیلی والدین در هنگام ثبت نام

وی در پاسخ به درخواست مدرک تحصیلی از اولیا برای ثبت نام دانش آموز تاکید کرد: ارائه مدرک تحصیلی والدین هنگام ثبت نام برای برنامه‌های سواد آموزی است، اما ثبت نام به دلیل عدم ارائه مدرک تحصیلی به تعویق نمی‌افتد و می‌توانند بعدا آن را ارائه کنند.

بهادرزاده در پایان در پاسخ به اینکه شاید والدین برای راحتی خود و عدم تردد در شرایط کرونایی میزان تحصیلات خود را پایین و یا غیرواقعی اعلام کنند گفت: شاید در شرایط کرونا برخی والدین به این اقدام رو بیاورند که به مسئول حوزه سواد اموزی استان پیشنهاد می‌دهیم حداقل با پیام به مدیران برای فرصت بیشتر به والدین اقدام کنند.
ارسال نظرات