کرونا ظرفیت های پنهان فضای مجازی را نشان داد

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق گفت: فضای مجازی به خوبی ظرفیت‌هایی که از دیده‌ها پنهان مانده بود را در دوران کرونا به ما نشان داد.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۷۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
کرونا ظرفیت های پنهان فضای مجازی را نشان داد
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که کرونا در کشور فراهم کرد عملاً بهروری از فضای مجازی دو چندان شد.

فرزاد سیمی ادامه داد: بستر فضای مجازی باعث شد تا مردم با پروتکل‌های بهداشتی آشنا شوند و فضای عمومی جامعه آگاهانه در مقابل این بیماری عمل کند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق علیه السلام با اشاره به پویش‌های ایجاده شده در فضای مجازی بیان کرد: پویش‌های در خانه بمانیم، ماسک بزنیم و ... به خوبی بستر فضای مجازی را برای فرهنگ سازی نشان داد.

این فعال رسانه اظهار داشت: تماس تصویری، به اشتراک گذاشتن وضعیت، استفاده از اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های اداری زمینه را برای حضور پیدا نکردن مردم در اجتماع فراهم آورد.

وی افزود: نکته مهمی که در این دوران روشن شد این بود که نظام آموزشی ما از همان ابتدا می‌توانست در بستر فضای مجازی شبکه‌ای داشته باشد یا در حوزه اقتصادی خیلی از کسب و کار‌ها مجازی شوند.

سیمی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی اذعان کرد: اینترنت ما وارداتی است و این خود تهدید بسیار بزرگی تلقی میشود، عدم وجود شبکه ملی اطلاعات باعث شده در حوزه فضای مجازی خیلی موفق نباشیم.

فرزاد سیمی در پاسخ به این سوال که پیامرسان‌های داخلی را در دوران کرونا چگونه ارزیابی می‌کنید بیان نمود: همه پیامرسان‌های داخلی مشکلاتی نظیر سرعت، میزان مخاطب و... دارند، نهاد‌های دولتی آنگونه که باید به کمک آن‌ها نیامدند و همین امر باعث شده تا پیامرسان‌های داخلی موفقیت چشمگیری نداشته باشند.

وی تشریح کرد: دولت باید اینترنت ملی را گسترش دهد، بستر شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کند تا پیامرسان‌ها بتوانند خدمات مطلوبی ارائه دهند، عدم حمایت دولت و به روزرسانی نکردن خدمات پیامرسان‌های داخلی از عوامل ناکامی در این عرصه است.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق علیه السلام بیان کرد: دولت بدون ترس بستر اینترنت را هر روز پر سرعت‌تر از دیروز عرضه می‌کند و این خطر آفرین است.

استاد رسانه گفت: ما در کشور شبکه ملی اطلاعات را دارا نیستیم اینکه افرادی از اینترنت استفاده کنند که سواد آن را ندارند میتواند مشکل آفرین باشد، با توجه به فضاسازی‌های دشمن علیه ما مطمئناً دچار مشکل خواهیم شد.

سیمی تاکید کرد: باید با نهضت سواد رسانه‌ای سطح آگاهی را در فضای عمومی جامعه ایجاد کنیم و از خطرات همچنین تهدیدات بکاهیم.

وی اظهار داشت: تهدیدات فقط سیاسی نیستند بلکه دشمنان در تغییر سبک زندگی ما فعالانه در حال تولید محتوا هستند و اگر دغدغه‌ای نداشته باشیم دچار مشکل میشویم.

فرزاد سیمی با بیان اقدامات سازمان فضای مجازی توضیح داد: آگاه سازی عمومی مردم نسبت به اخبار و اطلاعات در حوزه بیماری کرونا، مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا از فعالیت‌های سازمان در دوران کرونا بوده است.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار