یادداشت//

فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی در بستر خانواده و جامعه

کد خبر: ۹۲۵۶۰۳۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ قطعا یکی از نکات قابل توجه در تاریخ اسلام در عصر جدید به قیام‌های خونین مردم ایران به رهبری مراجع تقلید در خصوص مسائل مرتبط با عفاف و حجاب باز می‌گردد.

قیام‌مسجد گوهرشاد از آن دسته قیام‌هایی مردمی بود که به واسطه تعدی حاکمیت طاغوت به یکی از باارزش‌ترین باور‌های دینی مردم یعنی حجاب به راه افتاد و تا به امروز به عنوان سندافتخار در بحث حجاب شناخته می‌شود.

انقلاب اسلامی‌ایران به عنوان یکی از انقلاب‌های حامی ارزش‌های دینی در حالی برای صیانت از این ارزش‌ها ایستادگی می‌کند که هر روز با انواع شگردها، تبلیغات و برنامه‌های ضدفرهگی از سوی کشور‌های غربی مواجه است؛ برنامه‌هایی که تلاش می‌کنند با سست کردن پایه‌های عفاف و حجاب مسئله آزادی و بی بندباری را بطن جامعه و خانواده تزریق کند.

از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون غرب برای مبارزه با انقلاب اسلامی به شیوه‌های مختلفی روی آورده که نفوذ فرهنگی و استفاده از عناصر داخلی و خارج‌از کشور یکی از بارزترین شیوه‌های آن بوده است.

مفسران و مشاوران مرتبط با کشور‌های غربی بار‌ها بر این موضوع تاکید داشته اند که اختلال در سبک زندگی و تغییر رفتار‌های اجتماعی مردم ایران بخصوص مقوله حجاب می‌تواند به ارزش‌های اسلامی ضربه شدیدی وارد کند و در این باره نیز سال‌های بسیاری درصدد به وجود آوردن همین اختلال بوده اند.

بی حجابی از مظاهر فرهنگی ضداخلاقی غرب در جامعه اسلامی است که با توجه به خطرات آن در جامعه اسلامی توجه بسیاری زیادی را میطلبد.

باور‌های غربی در خصوص بی هویتی زنان و نَسخِ ارزش‌ها از جمله پیامد‌های شوم این هنجارشکنی اجتماعی و دینی به شمار می‌رود از این رو نیاز است تا حکومت اسلامی برای مقابله با چنین تهدیدات و اثرات منفی آن راه کاری مناسب را در بطن خانواده و جامعه یافته و آن را دنبال کند.

 به قلم سیدحسین ضیایی
کارشناس ارشد علوم ارتباطات
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار