خبرهای داغ:
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به نقش کلیدی هنرستان ها در تربیت نیروهای متخصص و متعهد، گفت: جهش تولید در آموزش و پرورش با مهارت محوری و کارآفرینی دانش آموزان محقق می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۳۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز در نشست شورای معاونین این اداره کل، اظهار کرد: تمام سعی خادمین نظام تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی مهارت آموزی و افزایش توانمندی های دانش آموزان، به ویژه هنر جویان هنرستان های استان متناسب با استعداد شان در ابعاد مختلف و تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش محتوای علمی است.

وی ضمن تاکید بر تحقق اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی، در آموزش و پرورش استان، عنوان کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی سوای رسالت اصلی خود که همان تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی دانش آموزان است به عنوان یک نهاد فرهنگی رسالت نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش و مهارت افزایی نسل آینده ساز انقلاب را نیز بر عهده دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر آمادگی استان برای بازگشایی مدارس از نیمه شهریور ماه تأکید کرد و افزود: برای اینکه امر توسعه در استان محقق شود، لازم است هر ساله با تهیه، تدوین و اجرای برنامه های نوین و ابتکاری منطبق با اهداف سند تحول و در چار چوب تعریف شده نظام تعلیم و تربیت با طی فرایندی خاص به این مهم دست یابیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بابیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امروز یک اصل اساسی در مسیر توسعه علم، دانش و مهارت افزایی به عنوان عالی‌ترین بخش آموزشی مطرح است، گفت: بی شک مسیر توسعه استان از آموزش و پرورش می‌گذرد و اگر قرار باشد به رشد و توسعه اقتصادی و همه‌ جانبه‌ای برسیم به طور حتم باید به این نهاد عظیم تربیتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

واقعی با بیان این که باید بسترهای لازم برای تربیت نسل خلاق و توانمند در عرصه‌های مختلف را در دو بعد سخت و نرم افزاری فراهم آوریم، تشریح کرد: بهترین زمان برای شکل‌گیری، خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی دوران کودکی تا نوجوانی است و خوشبختانه آموزش و پرورش این فرصت گرانبها را در اختیار دارد.

وی مشارکت و همراهی سایر دستگاه های فرهنگی را در ایجاد بسترهای لازم برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت ضروری دانست و گفت:  از جمله کارهای اصولی آموزش و پرورش استان در زمینه مهارت آموزی و ارتقای توانمندی های دانش آموزان، ساماندهی درست نیروی انسانی به منظور افزایش بهره وری و تحقق عدالت آموزشی در سراسر استان است که البته باید در شرایط فعلی بهتر و مطلوب تر از آن استفاده کرد.

وی بر ورود بیش از پیش هنرستان های استان در بحث تولید به ویژه تولید لباس فرم دانش آموزان در راستای کاهش هزینه های سبد خانوار به ویژه خانواده های نیازمند تأکید کرد و گفت: هنرستان ها بیش از هر زمان دیگری باید به سمت تولید و کارآفرینی حرکت کنند چرا که در سایه ترویج فرهنگ کار و تلاش می توانیم به اهداف سند تحول و منویات رهبر معظم انقلاب در بحث جهش تولید برسیم.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها