امام جمعه خلیل‌آباد:

بدحجابی فقر فرهنگی است

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه حجاب و عفاف در وصیت نامه‌های شهدا نیز حائز اهمیت است، گفت: بدحجابی یک فقر فرهنگی و بیماری است و هر چه لجاجت کنیم و بد حجاب باشیم مطمئناً در داخل قبر با حجاب خواهیم شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۴۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی،  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز کشتار مردم مشهد در مسجد گوهرشاد به دستور رضا خان و کشف حجاب، اظهار داشت: حجاب و عفاف یک مسئله قرآنی است و خداوند نیز در سوره نور، بقره و… از مسئله عفاف صحبت کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ ریشه برای بد حجابی از لجاجت، توجیه و باور غلط از آزادی زنان و… تا رسانه‌های بیگانه نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: بدحجابی یک فقر فرهنگی و بیماری است و هر چه لجاجت کنیم و بد حجاب باشیم مطمئناً در داخل قبر با حجاب خواهیم شد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف در وصیت نامه‌های شهدا نیز حائز اهمیت است که در این خصوص فراز‌های زیادی وجود دارد، تصریح کرد: اخیراً برخی از بانوان‌ها در شهرستان مشاهده می‌شود که از داخل شهرستان نیستند و از حجاب خوبی برخوردار نیستند.

وی افزود: دوچرخه سواری و موتور سواری بانوان از منکرات است و نگذاریم فضای پاک شهرستان خلیل آباد آلوده شود.

وی با اشاره به روز زیارتی امام رضا (ع) در ۲۳ و ۲۵ ذی القعده، اذعان کرد: فضیلت زیارت امام رضا (ع) در این روز‌ها نیز بسیار تاکید و توصیه شده که می‌تواند از نزدیک یا دور این زیارت انجام شود.

ناهیدی همچنین ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی، عنوان کرد: بهزیستی خلیل آباد در حوزه توانبخشی و اجتماعی و سبد کالا زحمات زیادی کشیده اند و باید از زحمات آن‌ها تشکر کرد و از همه افراد یا دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی که بهزیستی را همراهی کردند باید تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه بهزیستی وظایفی در بخش‌های مختلف نظیر توانبخشی و… دارد، تشریح کرد: ماهیانه حداقل ۱۷۲ هزار و حداکثر نیم میلیون تومان مستمری به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود.

خطیب جمعه خلیل آباد با اشاره به اینکه کمک‌های بلاعوص، تسهیلات اشتغال، مسکن، ودیعه و… توسط بهزیستی انجام می‌شود، بیان کرد: ۱۸۴ میلیون تومان در قالب یارانه به مرکز آبشار عاطفه‌ها پرداخت و ۸۰۰ سبدکالای طرح مومنانه توسط بهزیستی توزیع شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها