کارشناس مذهبی دراستان هرمزگان درگفت و گو با بسیج:

زن مسلمان با حجاب اسلامي، خود را در حصن و حريم الهي مي يابد

کارشناس مذهبی واستاد حوزه و دانشگاه دراستان هرمزگان گفت :زن مسلمان با حجاب اسلامي خود را در حصن و حريم الهي مي يابد.
کد خبر: ۹۲۵۶۰۹۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

دکترمریم جعفری کارشناس مسایل مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان اظهار کرد :يكى از فوايد و آثار مهم حجاب در بُعد فردى، ايجاد آرامش روانى در افراد جامعه است،که مستلزم عزم ملی و مشارکت ملت ودولت می باشد.

وی تصریح کرد:جامعه اي داراي امنيت و آرامش کامل است که امنيت را در ابعاد مختلف براي همه افراد آن جامعه فراهم نمايد. و بخش عمده اي از اين مهم به عهده زنان است که با حفظ پوشش صحيح به اين امر جامه عمل بپوشانندو نقش خانواده به عنوان اولین کانون تربیت بسیار مهم و اثر گذارعنوان کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن بیان داشت: خداوند در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور می فرمایند ابتدا عفت داشته باشید و بعد حجاب تان را رعایت کنید یعنی همه کسانی که ایمان آورده اند باید به عفت چشم داشته باشند و بعد بدن خود را از نامحرم حفظ کنند.

دکتر جعفری خاطرنشان کرد: با قاطعيت تمام مي توان گفت: حجاب در امنيت و آرامش رواني جامعه نقش بسزايي دارد. و زنان در حريم حجاب مي توانند با خيالي آسوده در جامعه حضور يابند و به فعاليت هاي اجتماعي مفيد بپردازند.

این کارشناس مذهبی عنوان داشت :زن مسلمان با حجاب اسلامي خود را در حصن و حريم الهي مي يابد چرا که او سرباز سپاه الهي است که بايد بر تعهدي که با خداي متعال بسته پاي بند بوده و از آنچه که گزندي به اين تعهد برساند در هراس باشد.

استاد حوزه و دانشگاه دراستان هرمزگان تصریح نمود:زن مسلمان، تجسّم حرمت و عفت در جامعه است کلام گهربار حضرت صديقه طاهره(عليها السلام) نشانگر لزوم محافظت از جايگاه والاي زن است که فرمودند: «خير النساء أن لايَرينَ الرِجال و لايراهُنَّ الرجال؛ بهترين زنان، زني است که مردي را نبيند و مردي هم او را نبيند.»

اوتاکید کرد:آمارها گواهی می دهند که افراد بد حجاب همیشه مورد تجاوز و آزار و اذیت قرارگرفته اند و زمینه تعرض به خودشان را مهیا می کنند که متاسفانه یک نوع آسیب و تهدید خطرناک برای جامعه متصوراست.

دکتر جعفری به فرمایش ارزشمند رهبر معظم انقلاب درباره بسترفضای مجازی به عنوان فرصت و تهدید علل خصوص برای قشر جوان اشاره نمود و افزود: با برنامه ریزی براساس آموزه های دینی و الگوبرداری می توان این بستر رابه فرصت تبدیل نمود و فرهنگ عفاف و حجاب را درجامعه نهادینه سازی و فرهنگ سازی کنیم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار