خبرهای داغ:
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اجرای آیین‌نامه جدید طراحی راه‌های شهری را بسترساز سلامت، رفاه و امنیت شهروندان دانست
کد خبر: ۹۲۵۶۱۲۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

شیما زرآبادی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسج قزوین اظهار کرد: امروزه نواقصی در آیین‌نامه‌های طراحی راه‌های شهری وجود دارد که سبب بروز مشکلاتی در این زمینه برای شهرداری‌ها و نهادهای مربوطه شده است.

او افزود: با توجه به این نواقص و مشکلاتی که از قِبل آن گریبانگیر شهرها شده است، آیین‌نامه 12 جلدی طراحی راه‌های شهری در جلسه‌ای در وزارت کشور به منظور بررسی نهایی و بازنگری مطرح شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این آیین‌نامه موضوعاتی مانند طبقه‌بندی راه‌ها، مسیرهای پیاده، مسیرهای دوچرخه و دسترسی‌ها مطرح بود که مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و برای طراحی و بازنگری نهایی به دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع شد.

به گفته زرآبادی‌پور؛ مبانی طراحی راه‌های شهری، راه‌های شریانی درجه یک و دو، تبادل‌ها و تقاطع‌ها، خیابان‌های محلی، دسترسی‌ها، مسیرهای پیاده و دوچرخه و تجهیزات ایمنی عناوینی است که بررسی آن‌ها در آیین‌نامه جدید می‌تواند کمک شایانی به بهبود وضعیت راه‌های شهری از جمله در قزوین داشته باشد.

او تصویب این قبیل آیین‌نامه‌ها را با در نظر گرفتن جنبه کارشناسی، فرهنگی، اجتماعی و مردمی آن زمینه‌ساز داشتن راه‌های ایمن و استاندارد شهری عنوان کرد که ثمره آن سلامت و رفاه شهروندان است.

1004/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها