در نشست کارگروه مدیریت و حکمرانی مطرح شد:

تکیه بسیج بر اصول مدیریت علمی و اقناعی برای حل مشکلات و پیشبرد اهداف

نشست کارگروه مدیریت و حکمرانی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی روز پنجشنبه 19 تیرماه 99 برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۱۶۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست کارگروه مدیریت و حکمرانی بسیج اساتید استان روز پنجشنبه 19 تیرماه 99 و با ا حضور اعضای جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

سرهنگ پیری مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج سپاه شهداء استان آذربایجان غربی در ابتدای این نشست به تشریح ماموریت های کارگروه پرداخت و بیان کرد : باید در رسیدن به اهداف از شعارهای بی‌جا خودداری کرد ، در گام دوم انقلاب وحدت گفتمانی را تقویت نمود و این گفتمان را به عمل تبدیل کرد .

مسئول مرکز ماهر سپاه شهداء استان افزود: نخبگان بسیجی با تکیه به اصول مدیریت علمی و اقناعی و خدمتگزار به دنبال حل مشکلات و پیشبرد اهداف هستند.  اقناع و گسترش رضایت‌مندی دغدغه نخبگان بسیجی است .دانشگاه‌های گفتمان ساز،توانمند و مرتبط با جامعه در همه عرصه‌ها خصوصا در مسائل مدیریتی نیاز جدی جامعه می باشد .

وی ادامه داد: گروهی از متخصصان خوش فکر دغدغه مند رشته های مدیریت این قابلیت را دارند که مشکلات دستگاه‌های حاکمیتی را رصد و راهکارهای علمی و عملی را ارائه نمایند و  این راهکارها را به گوش مسئولان رسانده یا توسط تریبون های مختلف مطالبه گری نمایند.

در ادامه این نشست، دکتر عابدی رئیس کارگروه مدیریت و حکمرانی گفت:مطالبه‌گری همیشه وجود دارد چون بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد و این فاصله باعث می شود که مطالبه گری همیشه وجود داشته باشد .

وی ادامه داد: باید وضعیت موجود و وضعیت مطلوب سنجیده شود و در کل نسبت به آن تصمیم گیری شود و از ظرفیت افراد استفاده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه افزود: پویایی زمان باعث می شود همیشه مطالبه وجود داشته باشد و تلاش برای رفع کاستی‌ها امری دائمی باشد، هدف ما در این جمع بهبود وضعیت موجود است، چرا که آنکه فساد و عوامل منفی در همه ساختارها و حاکمیت ها وجود داشته و خواهد داشت. پس باید در صدد کم کردن و یا متوقف کردن رشد آن اقدام کرده و به عنوان یک آرمان درصدد ریشه کن کردن آن معضل باشیم.


دکتر قلاوندی عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه  نیز گفت:اگر دانشگاه نتواند به سیستم تولیدی کشور کمک کند به هیچ دردی نخواهد خورد . آیا سیستم آموزشی ایران قدم‌های موثری در جهت حل مشکلات و معضلات کشور برداشته است؟


وی ادامه داد: ایجاد یک نظام مدیریتی به مانند نظام مهندسی مورد نیاز است نظام آموزشی ما مبتنی بر مسائل و نیازهای جامعه نیست .


دکتر قلاوندی با اشاره به اینکه باید از اساتید متخصص در دیگر حوزه‌ها نیز جهت نظرخواهی و ارائه راهکار و پیشنهادات استفاده شود افزود: باید از تمام متخصصین در حوزه ها و ادارات مختلف در رابطه با مشکلات آنها پرس و جو کرده تا با قرار دادن مشکلات در کنار یکدیگر به یک نتیجه مطلوب رسید در واقع بسترهای ذهنی متولیان ادارات می تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب کمک شایانی بکند.


دکتر پاشازاده از دیگر اساتید حوزه مدیریت و عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه  در این نشست با اشاره به معضل به کار گیری برخی مدیران به صورت غلط و ناکارآمد گفت: در کشور مدیرانی وجود دارند که به صورت چرخشی در پست های مختلف قرار می‌گیرند بدون داشتن حتی کوچکترین تخصصی در رشته مربوطه کار مدیریتی انجام می‌دهند که باید این معضلات از طریق مرجع خاصی بررسی گردد.در چهل سال گذشته، پست های مدیریتی در یک دایره بسته دربین یک عده معدود به صورت گردشی دست به دست شده است .


دکتر احمدزاده از اساتید دانشگاه فرهنگیان ارومیه نیز با اشاره به اخلاق در مدیریت گفت: انسان باید اول به مدیریت خود و خانواده خود پرداخته و سپس در مدیریت جامعه نقش ایفا کند . باید شیفته خدمت بود نه تشنه قدرت.

وی ادامه داد: داشتن نیروی کار جوان و پای کار و امید بخشی از مشخصات یک مدیر خوب است.


دکتر زنوزی عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه نیز با اشاره به اینکه هدف تشکیل کارگروه به کارگیری افرادی در مدیریت است که در تراز انقلاب اسلامی باشند، گفت:باید از لحاظ فکری و علمی به مدیران کمک کرد و راهکارها باید متحول گردد و شاخص های مدیریت تحول گرا را بدست آورد، کارگروه باید بر روی نظام آموزشی بیشتر کار کند و در جهت کارآمد نمودن مدیران گام برداشت .


در ادامه سرهنگ کریمی مسئول بازرسی سپاه شهدا استان آذربایجان غربی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ " مردمی باشید"، گفت: باید راهکارها مردمی و به خاطر مردم باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد : با بررسی مسایل و مشکلات دستگاه‌ها و ادارات، قطعا در بلند مدت به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

گفتنی است، در این جلسه کارشناسان شاخص استان از جمله  دکتر سلیمانی، حسین غفاری، دکتر آقایی  نیز حضور داشتند و پیشنهادات ارزنده ایی در باره کارکرد و کار بست داده ها و الزامات کار گروه ارائه کردند .


در پایان جلسه، مقرر گردید موضوع مدیریت تحول گرا با تاکید بر تحلیل مدیریت موجود، در جلسه آتی کارگروه در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی

ارسال نظرات