تقویت کارکردهای فرهنگی مساجد می‌تواند در رفع آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۹۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

مسجد و محله دو پایگاه مهم توسعه فرهنگ دینی در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان  در نشست مشترک با مسئول قرارگاه فاطمه الزهرا (س) اردبیل عنوان کرد: در برهه‌ای از زمان نگاه سازمانی ادارات به بحث فرهنگی و تبلیغی نگاه مدرن بوده که مکان و زمان را حذف کرده و به تخصص گرایی بیش از حد پرداختند که این نوعی نقیصه برای فرهنگ است در این میان مردمی سازی و در بطن جامعه وارد شدن می‌تواند در توسعه فرهنگی موفق عمل کند.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، به فعال بودن ۲۴ هزار مسجد در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در مجموع از تعداد ۷۰ هزار مسجد، تنها در ۲۴ مسجد کشور نماز جماعت اقامه می‌شود و در این میان تعداد ۸۰ هزار محله هم در کشور وجود دارد که این دو ظرفیت مهم و بستر مناسب برای اجرای طرح تحول اجتماعی است که اگر توزیع و جامع پردازی درست و پوشش مناسب صورت بگیرد اتفاقات بسیار خوبی در حیطه تبلیغ دینی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام میر محمدیان با تاکید بر ضرورت الگودهی و اجرای ملموس در طرح تحول اجتماعی مسجد محور، بر وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: باید در توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی روحانیون و پشتیبانی مالی از این فعالی فرهنگی و تبلیغی تلاش کنیم و الگوهای مورد نظر را تولید کنیم و شبکه سازی و توجیه را در رأس امور قرار دهیم.

وی به ضروریات طرح تحول اجتماعی اشاره کرد و افزود: قبل از اینکه وارد اجرای طرح شویم باید اندیشه و باور امام محله را اغنا کرده و ذهن و باور او را تقویت کنیم.

قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ایجاد انگیزه، مهارت آموزی، جرأت ورزی، استقلال در عمل و بالندگی نیز از دیگر ضروریات اجرایی در این طرح است که باید به درستی انجام شود تا به هدف مورد نظر دست یابیم.

ارسال نظرات