۵۵۰۰۰ نوبت رفع آلودگی در استان کرمانشاه توسط بسیج جامعه پزشکی + تصاویر

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۵۵ هزار و ۱۴۸ نوبت ضدعفونی و رفع آلودگی توسط تیم‌های بسیج جامعه پزشکی در سطح استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۵۶۳۸۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

به گزارش  سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا دوشادوش مدافعان سلامت در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس و قطع زنجیره انتقال به صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

سال‌ها بسیجیان  درجبهه فرهنگی با دشمنان انقلاب اسلامی مبارزه کرده‌اند، اما در وضعیت کنونی بسیج جامعه پزشکی با احساس تکلیف در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند. استان کرمانشاه که اکنون یکی از آسیب‌زاترین مراکز استان‌ها در شیوع ویروس کروناست، از استان‌هایی است که بسیج جامعه پزشکی تلاش‌های شایسته‌ای انجام می‌دهند. 

این نیروهای بهداشت و سلامت که بدون هیچ چشمداشتی وارد میدان شدند ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس هستند. این سفیدپوشان و دلدادگان به نظام انقلاب و نظام کشور و انسانیت در صف مقدم دفاع از مردم نشان دادند از امتحان خود سربلند بیرون آمدند و خود را در معرض مرگ قرار دادند و این شرایط سخت را پذیرفتند و جان هموطنان خود را نجات دادند.

بسیج جامعه پزشکی مفتخر است که سرباز و خدمتگذار مردم است و در سربلندی اسلام و مسلمین پیشقدم خواهد بود. بسیج جامعه پزشکی شبانه‌روز در پایگاه‌های خود به تولید بسته‌های فرهنگی و بهداشتی پرداختند و این بسته‌ها را تحت نظر وزارت بهداشت در سطح استان کرمانشاه  توزیع کردند.

 بسیج جامعه پزشکی استان با ابراز تأسف از شیوع کرونا ویروس در کشور و ابتلا و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان از آمادگی نیروهای خود برای همکاری با وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع گسترده‌تر این بیماری در سطح استان خبر داد.

رضا منصوری، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: توزیع بروشورهای اطلاع رسانی در سطح شهر کرمانشاه از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش آگاهی شهروندان نسبت به راههای پیشگیری و کنترل بیماری کووید 19 در حال اجراست.

وی عنوان کرد: 16 هزار نفر بسیجی در قالب چهار هزار گروه در زمینه بیماریابی، گندزدایی معابر و سایر اقدامات مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی خدمات‌رسانی می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: هر تیم متشکل از یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی و سه نفر نیروی بسیجی خواهد بود و در تمام این برنامه‌ها دانشگاه علوم پزشکی محور است.

وی بیان کرد: نقاهتگاهی با 300 تخت ظرفیت در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی برای افرادی که پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان گلستان، باید دوره نقاهت را در مرکزی ایزوله سپری کنند، در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: کانونی به‌عنوان مرکز بحران مبارزه باکرونامتشکل از پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان، دانشجویان رشته‌های پزشکی و مجمع خیرین تشکیل شده است که اکنون شمار قابل توجهی ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند که در صورت اعلام نیاز دانشگاه ساماندهی و اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین با تلاش فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)استان کرمانشاه بخشی از الکل، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک مورد نیاز استان تأمین شده است و بسیج نواحی و نیز ناحیه کرمانشاه و بسیج عشایری به‌طور مداوم در حال ضدعفونی و گندزدایی مناطق حاشیه شهر کرمانشاه و معابر عمومی است.

منصوری  با اشاره به آخرین اقدامات بسیج جامعه پزشکی در مقابله و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی در راستای رسالت خود برای حفظ و ارتقاء سلامت در جامعه و کمک به مجموعه رسمی بهداشت و درمان در کشور در این مورد خاص، اعلام آمادگی کرده است تا اعضای بسیج جامعه پزشکی به یاری کادر پزشکی و درمانی مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بشتابند.

وی با اشاره به اینکه پوشش رسانه‌ای فعالیت مدافعان سلامت، تهیه، تدوین توصیه‌های پزشک بیماری‌های عفونی در شبکه استانی از اقدامات بسیج جامعه پزشکی استان در این مدت بوده است عنوان کرد: معرفی 282 نفر از بسیجیان جامعه پزشکی در طرح غربالگری سلامت، تماس با خانواده‌ها، معرفی 23  نفر پزشک عمومی و تخصصی برای همکاری در سامانه 4030 به صورت شبانه‌روزی، معرفی سه نفر پزشک عمومی بسیحی جهت همکاری در سامانه 1666بیمه سلامت، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کارگاه‌های تابعه بسیج جامعه پزشکی به ارزش 12 میلیون تومان از دیگر اقدامات است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه تجهیز و پوشش نقاهتگاه ارودگاه راهیان‌نور جهت مبتلایان به بیماری کووید 19 با ظرفیت 300 تخت و قابلیت ارتقاء به 600 تخت نیز تاکنون انجام شده است گفت:  هماهنگی جهت حضور خادمیاران رضوی در بیمارستان فارابی و گلستان و توزیع غذای نذری، ایجاد گروه مبارزه معنوی با ویروس کووید 19 در فضای مجازی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی  و توزیع مواد ضدعفونی در محلات محروم به ارزش هشت میلیون تومان، تجلیل از مدافعان سلامت، نصب 700 متر بنر در سطح شهر کرمانشاه با موضوعات کرونا، اعزام تیم‌های بهداشتی به محلات محروم و گندزدایی محلات، ساماندهی 3650 تیم سه تا چهار نفره برای رفع آلودگی و سالم‌سازی به طور میانگین 2451 تیم به کار گرفته شده و میانگین حضور هر تیم 22 تا 23 روز بوده است نیز از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 55 هزار و 148 نوبت ضدعفونی و رفع آلودگی در سطح استان انجام شده است، گفت: 35 تیم 7 تا 8 نفره برای کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر و ایست بازرسی در 35 نقطه مختلف استان به مدت 15 روز فعالیت داشتند.

ویروس کرونا ,

ویروس کرونا ,

ویروس کرونا ,

ارسال نظرات
آخرین اخبار