مدیرکل کمیته امداد ایلام:

۲۰۰۰ کودک زیر پنج سال در ایلام دچار سوء تغذیه هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: در حال حاضر دو هزار کودک زیر پنج سال در ایلام دچار سوء تغذیه هستند که کمیته امداد به این افراد خدمات ارائه می دهد.
کد خبر: ۹۲۵۶۴۰۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، " قنبر موسی‌نژاد " مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: در حال حاضر از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان ایلام، ۲۰ درصد این جمعیت زیر پوشش کمیته امداد هستند و کمیته امداد افتخار خدمت گذاری به این خانواده‌ها را دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: ۳۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که زیبنده استان نیست.

موسی نژاد با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار در استان ۱۳ هزار نفر هستند، گفت: یک هزار و ۸۰۰ یتیم زیر ۱۵ سال و ۲ هزار کودک در طرح محسنین نیازمند توجه خیرین هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: در حال حاضر دو هزار کودک زیر پنج سال در ایلام دچار سوء تغذیه هستند که کمیته امداد به این افراد خدمات ارائه می دهد.

وی به ۶۰۰ بیمار صعب العلاج در استان اشاره کرد و گفت: این افراد ماهیانه از کمیته امداد مبالغی دریافت می‌کنند ولی نیاز آنها بیشتر از پرداختی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام بیان کرد: در شرایط بیماری کرونا، مراجعات افراد بدون پوشش برای کمک‌های موردی زیاد شده که انتظار است مسئولان در این شرایط منابع در اختیار ما قرار بدهند تا به افراد مورد نیاز که تحت حمایت نیستند کمک کنیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ فعالیت عمرانی در سطح استان صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با اشاره به اینکه در بحث مسکن محرومین در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: امسال تا پایان سال ۱۵۰و احد روستایی برای افراد تحت پوشش ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: در شهرستان دهلران اقدامات خوبی در بحث مسکن محرومان انجام شده ولی نیازمند حمایت مسئولان در بحث زیر ساخت‌ها هستیم.

وی گفت: در مرکز استان هم بیش از ۶۰۰ مدد جو کمیته امداد اجاره نشین هستند که نیازمند مشارکت خیرین برای حل مشکلات آنها هستیم.

وی بیان داشت: سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صدقه در استان جمع آوری شده ولی امسال با توجه به شرایط کرونا و عدم مراجعه همکاران برای جمع آوری صندوق صدقات در سه ماه اول سال جاری ۲۶۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

موسی نژاد افزود: از ابتدای سال تاکنون هشت میلیارد تسهیلات قرض الحسنه امدادی در حوزه‌های مختلف اشتغال، ودیعه مسکن، وام کارگشایی، درمان و… در استان پرداخت شده و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال هدف گذاری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار