خبرهای داغ:
حیا و عفت دو واژه به هم پیوسته است که درون همه انسان ها به دور از جغرافیا، زمان و مکان در درون انسان ها قرار داده شده و همه اعم از زن و مرد می دانند که برای رسیدن به رشد انسانی خود لازم است که این دو عنصر را در خود ارتقاء بدهند.
کد خبر: ۹۲۵۶۴۳۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

همزمان با آغاز هفته «گرامیداشت عفاف و حجاب» نشست خبری ای با حضور مینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور، فاطمه ستاری، جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور، زهرا سادات لاجوردی و زهره الهیان از اعضای مجلس یازدهم شورای اسلامی، زهره حکیمیان از اعضای ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و جمعی از اصحاب رسانه، برگزار شد.
در این نشست بیابانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه مسجد گوهرشاد، با بیان اینکه عفاف و حجاب، به عنوان یک اعتقاد دینی و یک هنجار اجتماعی و فرهنگی در کشور ایران مطرح است، گفت: حیا و عفت پیش زمینه بروز و ظهور حجاب در سطح عمومی جامعه باشد، حیا و عفت دو واژه به هم پیوسته است که درون همه انسان ها به دور از جغرافیا، زمان و مکان در درون انسان ها قرار داده شده و همه اعم از زن و مرد می دانند که برای رسیدن به رشد انسانی خود لازم است که این دو عنصر را در خود ارتقاء بدهند، بنابراین حجاب و پوشش مناسب منبعث از این دو ویژگی است.
تشریح عناوین هفته «گرامیداشت عفاف و حجاب»
وی در خصوص انتخاب عناوین هفته گرامیداشت عفاف و حجاب، ادامه داد: امسال هم مانند سال های گذشته با کمک سازمان های مردم نهاد تشکیل ستاد هفته گرامیداشت عفاف و حجاب را تشکیل دادند و برنامه هایی را برای این هفته تدارک دیدند و سعی کردیم عناوین این هفته را با توجه به این دو واژه مقدس نام گذاری کنیم.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: هر سال تنها یک عنوان کلی برای گرامیداشت این هفته و انتخاب می کردیم اما با توجه به تجربیات سنوات گذشته و با تاثیری که این عناوین در کل هفته داشت، امسال از این کار اجتناب کردیم تا فعالان عرصه حجاب و عفاف به عناوین روزها و تبیین آن بپردازند و اثرات عمیق تری را بر مخاطب داشته باشند.

وی روز ملی عفاف و حجاب، ۲۱ تیرماه را روز «حیا و عفت، مقاومت فرهنگی، واقعه گوهرشاد» و روز ۲۲ تیر را روز «حیا و عفت، تحکیم خانواده و فرهنگ فاطمی(س) » عنوان کرد و گفت: تاثیر عمیق عفت و حیا و رعایت پوشش مناسب بر جامعه اسلامی، بر استحکام خانواده بسیار زیاد است و این استحکام مبتنی بر فرهنگ فاطمی(س) باشد و این ها لازم و ملزوم هم هستند و پیوستگی ویژه ای بین پیوستگی خانواده و تبعیت از سیره و فرهنگ فاطمی(س) دارد.
بیابانی ۲۳ تیرماه را روز «حیا و عفت، فطرت انسانی، مطالبه جهانی» عنوان کرد و افزود: به خاطر عنوان این روز که «گفت و گو و تعامل سازنده با جهان» است، این نام انتخاب شده، همینطور روز ۲۴ تیرماه نیز به عنوان روز «حیا و عفت، زمینه ساز ظهور» به منظور بیشتر شدن ارتباط قلبی با امام زمان(عج) انتخاب شده است زیرا به جهت شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم نمی توانند به رسم همیشگی سه شنبه شب ها در مسجد مقدس جمکران حضور داشته باشند، همچنین حیا و عفت یکی از عوامل زمینه ساز ظهور حضرت است.
وی چهارشنبه را روز «حیا و عفت، امنیت اجتماعی» نامید و گفت: در جامعه ای که مبرا از فساد و ناپاکی است، امنیت گسترده شده و احاد مردم با امنیت زندگی می کنند، یقینا حیا و عفت بر امنیت روحی و روانی هر جامعه ای موثر خواهد بود.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور، روز پنجشنبه را مصادف با سالروز تاسیس شورای نگهبان، روز «حیا و عفت، احترام به قانون، تکریم جامعه» و آخرین روز این هفته را که جمعه ۲۷ تیرماه است، روز «حیا و عفت، شکر عملی، تجلی بندگی» نامید و حفظ حیا و عفت را شکرگزاری عملی انسان ها دانست.
به جهت شیوع ویروس کرونا، اکثر برنامه های این هفته به صورت مجازی برگزار می شود
عضو ستاد مردمی عفاف و حجاب در خصوص برنامه های این هفته که در سطح کشور برگزار می شود، گفت: به جهت شیوع ویروس کرونا، اکثر برنامه های این هفته به صورت مجازی و با تمرکز بر شبکه های اجتماعی برگزار می شود که از جمله آن ها، نمایشگاه عفاف و حجاب، مسابقات مختلف فرهنگی، تولید و پخش کلیپ چند دقیقه ای و تیزر با موضوع عفاف و حجاب و تقدیر از نخبه های محجبه شهرستانی است.
وی برپایی کارگاه آموزشی، نشست و میزگرد تخصصی به صورت مجازی و حقیقی در زمینه عفاف و حجاب، بازخوانی واقعه مسجد گوهر شاد و زندگی نامه شهدای شاخص را از دیگر برنامه های این ستاد در طول هفته عفاف و حجاب دانسته و افزود: برگزاری برنامه زنده اینستاگرامی با حضور کارشناسان خبره، ایجاد پویش های مختلف با موضوع عفاف و حجاب توسط فعالان مجازی در کلیه شبکه های اجتماعی، آموزش تخصصی برش و دوخت چادر در شبکه‌های اجتماعی و نیز برپایی جشن تکلیف درب منازل دانش آموزان و اهداء هدایا برای آنان از برنامه های این هفته محسوب می شود.
گفتنی است در سال ۱۳۹۹، همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، به همت ستاد مردمی گرامیداشت عفاف و حجاب از شنبه ۲۱ لغایت ۲۷ تیرماه به عنوان هفته گرامیداشت عفاف و حجاب تعیین شده است و این ستاد در سطح کشور برنامه های متعددی را برگزار می شود.

ارسال نظرات