مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با تاکید بر اینکه برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید از ابتدا پایه‌های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم گفت: این یعنی نهادینه سازی باور‌های درست و فرهنگ سازی دقیق، بنابراین تهدید و اجبار، هیچ گاه به عنوان اولین راهکار، اثربخش نخواهد بود.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۰۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
اهمیت نهادینه سازی باور‌های درست و فرهنگ سازی دقیق در مسئله حجاب و عفافحجت الاسلام عیسی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب مانع ظاهری است که، چون صدف، گوهری گرانسنگ را در آغوش خود حفظ می‌کند و نشان از بهار والا و خیره کننده آن دارد و عفاف حالتی درونی و نفسانی است که از پیشروی امیال نفسانی جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه این دو ویژگی برگرفته از اعتقادات اصیل الهی است که یکی «پوشش ظاهری» است و دیگری که «پوشش باطنی» افزود: حجاب ارتباط بنیادی با عفاف داشته و نمی‌شود کسی طرفدار حیا و عفاف باشد ولی با اصل پوشش مخالف باشد، پوشش اسلامی کاملترین گونه رعایت عفاف است.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: عفاف و حجاب دو خصلتی است که مورد پذیرش تمامی انسان بوده و هست و انسان‌های بزرگ و ادیان آسمانی نیز بدان توصیه کرده اند، در شریعت اسلام نیز بر آن تأکید فراوان شده است و همین خصلت انسان یکی از فلسفه‌های اصلی پوشش آدمی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید از ابتدا پایه‌های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم گفت: این یعنی نهادینه سازی باور‌های درست و فرهنگ سازی دقیق، بنابراین تهدید و اجبار، هیچ گاه به عنوان اولین راهکار، اثربخش نخواهد بود.
سلیمانی با اشاره به آثار فردی عفاف و حجاب اظهار کرد: در خصوص آثار فردی رعایت حجاب، می‌توان به احترام به شخصیت زن به واسطه‌ی رعایت حجاب، مصونیّت ارتباط زن با مردان غریبه، حفظ اعتقادات مذهبی برای افراد و حفظ عفت زن و جلوگیری از فساد و ناهنجاری اشاره کرد.
وی با اشاره به آثار اجتماعی حجاب گفت: سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی، مبارزه با مظاهر بی دینی و حفظ کیان خانواده از آثار اجتماعی حجاب است که باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها