رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با حمایت‌های مسئولان این استان و پیگیری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان انرژی اتمی عملیات اجرای پروژه بیمارستان هسته‌ای بوشهر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعال ‌است.
کد خبر: ۹۲۵۶۵۲۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

پروژه بیمارستان هسته‌ای بوشهر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعال است

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در بازدید نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از پروژه در دست ساخت بیمارستان هسته‌ای بوشهر گفت: سازمان انرژی اتمی سهم خود را در این پروژه پرداخت کرده‌است و تا ۲ ماه دیگر کار‌های زیربنایی این مرکز درمانی به پایان می‌رسد و با نصب تجهیزات و تاسیسات آن امیدواریم اوایل پاییز سال جاری این بیمارستان وارد مدار خدمت رسانی شود.

وی ادامه داد: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر شامل اورژانس، اتاق عمل و درمانگاه، بخش‌های ویژه تنفسی، داخلی، نوزادان، اطفال و زنان است که توانمندی استان را برای درمان بیماران تنفسی بویژه مبتلایا به کرونا افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: امیدواریم اعتباری از محل بودجه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تجهیز این مرکز درمانی اختصاص یابد و برای همین منظور قرار است این هفته گروهی از وزارت بهداشت این طرح را بررسی کنند.

کشمیری بیان کرد: بیمارستان هسته‌ای بوشهر با نصب سی تی اسکن، دستگاه‌های رادیولوژی و تخت‌های پیشرفته می‌تواند به عنوان بیمارستان تخصصی بیماران تنفسی فعالیت کند.

وی یادآور شد: اگر چه طبق برآورد صورت گرفته احتمال وقوع حادثه در بوشهر به دلیل وجود نیروگاه اتمی بسیار پائین است، اما براساس استاندارد‌ها برای اتفاق‌های نادر هم باید اورژانس مخصوص در شهر‌هایی مانند بوشهر که تاسیسات هسته‌ای در آن وجود دارد، ضروری است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نیاز‌های امروز این استان، توسعه مراکز درمانی است بویژه با توجه به شیوع کرونا این نیاز بیشتر به چشم می‌آید.

عبدالکریم جمیری افزود: بیمارستان شهدای هسته‌ای پیشرفت خوبی دارد و طبق قول پیمانکار اگر اعتبار لازم اختصاص یابد تا سه ماه آینده می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مهمترین اقدامی که باید صورت گیرد تامین منابع مالی و اعتباری این طرح است و دستگاه‌های مرتبط دولتی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و استانداری باید کمک کنند تا اکنون که در شرایط خاصی از نظر شیوع کرونا هستیم این بیمارستان راه‌اندازی شود و مردم بتوانند از خدمات آن بهره ببرند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار مشکلی برای تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی وجود نداشته باشد و زودتر به بهره‌برداری برسد.

پایان خبر/

منبع: ایرنا
ارسال نظرات