خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: در سه ماهه اول امسال یک هزار و ۴۲۶ نفر از مشاوره و راهنمایی فردی برخوردار شده‌اند و یک هزار و ۲۸ نفر نیز در مشاوره و راهنمایی گروهی شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۲۵۶۶۳۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸

برخورداری ۲۴۵۴ نفر از مشاوره‌‌های کمیته امداد همدانعلی بحیرایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال یک هزار و ۴۲۶ نفر در یک هزار و ۸۳۱ جلسه از مشاوره و راهنمایی فردی برخوردار شده‌اند، اظهار داشت: یک هزار و ۲۸ نفر نیز در ۱۲۲ جلسه مشاوره و راهنمایی گروهی شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: مشاوره‌ به خانواده‌های خودکفا شده، سالمندان، زنان سرپرست زندانی، زنان مطلقه، دختران بازمانده از تحصیل، دانش‌آموزان، جوانان در آستانه ازدواج، همسران جوان، زنان دارای همسر ازکارافتاده وزنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان ادامه داد: این مشاوره‌ها در زمینهٔ‌ مهارت‌های فرزنپروری، کنترل اضطراب، آسیب‌شناسی ماهواره، آموزش مهارت زندگی، بازسازی زندگی پس از طلاق، مهارت مقابله با استرس، پیشگیری از ایدز و چگونگی انتقال آن و مهارت کنترل خشم بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعات این مشاوره‌ها، مهارت شاد زیستن، سبک زندگی اسلامی، ملاک‌های انتخاب همسر، نقش پایبندی به معنویات در زندگی مشترک، افزایش اعتمادبه‌نفس، امید به آینده و کشف استعدادها، مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری، کنترل اضطراب امتحان، درمان وسواس، اضطراب و افسردگی، بهداشت روانی و فردی، مهارت جرئت ورزی و نه گفتن و رابطه کار و عزت‌نفس و جلوگیری و مقابله با اعتیاد بود.

بحیرایی همچنین با اشاره به اینکه ۱۱ مشاور خانواده مستقر در دفاتر کمیته امداد و آماده خدمت‌رسانی به مددجویان هستند، گفت: ۹ کلینیک و مرکز مشاوره نیز در سراسر استان با این نهاد همکاری دارند.

وی عنوان کرد: مشاوره‌های ارائه‌شده منجر به بازگشت به زندگی، انتخاب صحیح همسر، کاهش طلاق، افزایش امید به زندگی و اعتمادبه‌نفس، برقراری ارتباط مؤثر، ترک اعتیاد، برگشت به تحصیل، درمان افسردگی و شناسایی افراد دارای اختلال و کنترل و درمان و موفقیت درزمینهٔ مشاغل خانواده‌ها شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات