رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از آغاز طرح تشديد اعمال قانون تخلف نبستن كمربند ايمني و استفاده از تلفن همراه در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۶۷۱۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ "سید علی حسینی" با اعلام این خبر، اظهارداشت: پس از تشکیل کارگروه‌هایی برای پیشگیری از وقوع تصادف، طرح ويژه پليس با عنوان "نصرت" به منظور برخورد با تخلفات حادثه ساز ،عدم استفاده رانندگان از کمربند ایمنی و نیز استفاده آنها از تلفن همراه در هنگام رانندگي اجرايي شد و با قوت ادامه خواهد داشت.

این مقام انتظامی با اشاره به برخورد قانونی با 463 فقره از تخلفات رانندگان در نخستين مرحله از اجراي این طرح خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان داده است در حوادث رانندگی بیشترین صدمات به سر و بالا تنه رانندگان وارد می شود و کمربند ایمنی باعث ثابت نگه داشتن راننده و سرنشین بر روی صندلی، مانع از پرتاب شدن راننده یا سر نشین ها و برخورد سر آنها با شیشه جلو یا فرمان اتومبیل می شود.

سرهنگ حسینی با تأکید بر اجباري بودن استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان جلو و عقب خودرو یادآور شد: کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان در حوادث رانندگی 50درصد ایمنی ایجاد و 50 درصد نیز ضایعات را در هنگام تصادف کم می کند و به عنوان وسیله ای با ایمنی بالا در اتومبیل تعبیه شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه نیز هنگام رانندگی یکی از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت و جرح در چند سال اخیر می باشد و برابر ماده 180 آئين نامه راهنمايي و رانندگي استفاده از تلفن همراه و متعلقات آن به هنگام رانندگي ممنوع است .

وی بیان داشت: استفاده از تلفن همراه بسيار آسان شده اما با اين وجود استفاده از آن در هنگام رانندگي امكان بروز عكس العمل مناسب راننده را در پشت فرمان از او مي گيرد و انجام این تخلف در هنگام رانندگی برای رانندگان خودروهای شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ضامن سلامتي کاربران ترافيک می باشدکه همه برابر قانون بايد از آن تبعيت کنند افزود: پلیس راهور همواره با اجرای طرحهای مختلف نوبه ای در معابر درون شهری نسبت به تشدید اقدامات کنترلی و برخورد با رانندگان متخلف اقدام خواهد کرد و امیدواریم که اجرای اين طرحها، برای معدود رانندگان خطر آفرین، بازدارندگی لازم را فراهم و آرامش و سلامتی ترافيك را برای جامعه به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات