خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی:

فاجعه مسجد گوهرشاد در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: فاجعه مسجد گوهرشاد برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ما ثبت شده است.
کد خبر: ۹۲۵۶۷۶۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

صفیه محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: 21 تیر 1314 در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی و طرح تغییر لباس، تعدادی از مردان و زنان غیرتمند به شهادت رسیدند.

وی، خاطرنشان کرد: بیست و یکم تیرماه در خاطر مردم ایران یادآور حادثه تلخ و ناگواری است، روزی که در آن دژخیمان حکومت پهلوی شمار زیادی از مردم مسلمان کشورمان را که به اعتراض علیه فرمان کشف حجاب از سوی رضاشاه ، در مسجد گوهرشاد مشهد برخاسته بودند به گلوله بستند و عده فراوانی در این هجوم وحشیانه‌‌ی جنود و مزدوران رژیم فاسد طاغوت به فیض شهادت نائل شدند. به همین مناسبت در تقویم کشورمان 21 تیرماه به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

این مسئول با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و راه شهدای مسجد گوهرشاد و ثبت آن در حافظه تاریخی ملت کشورمان، اضافه کرد: بنابراین برای گرامیداشت این ایام به صورت جدی باید گام برداشت به ویژه اینکه این روزها فرصت مغتنمی برای مقابله با هجمه سنگین دشمن علیه پرچم مقدس عفت و حیا است.

این مسئول با اشاره به مسئولیت سایر ارگان‌ها در تعمیق این مهم نیز گفت: بیش از ۲۶ دستگاه در موضوع عفاف و حجاب مسئولیت دارند، امیدوار هستیم در این زمینه جدی‌تر از گذشته وارد عمل شوند؛ همچنین برای تحقق این امر مطالبه‌گری نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی لازمه نهادینه‌سازی امنیت اخلاقی در جامعه را، عفت و حیا بین زنان و مردان دانست، خاطرنشان کرد: در این صورت ثبات اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد می‌شود.

محمودزاده ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه بدحجابی و سبک زندگی غیرایرانی و غیراسلامی در کشورمان شکل گرفته است، اضافه کرد: این رویه را در بین نسل جوان بیشتر شاهد هستیم که دلیل آن خلاءهای فرهنگی است.

به مبحث حجاب تاکنون به صورت زیبا و دلنشین وارد نشده‌ایم

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه به مبحث حجاب تاکنون به صورت زیبا و دلنشین وارد نشده‌ایم، اضافه کرد: مراجع مهم و اثرگذار، متولیان فرهنگی و اصحاب رسانه باید به این مقوله جدی‌تر و در قالب‌های جدید وارد شوند؛ آموزش و پرورش نیز در این زمینه مسئولیت خطیری برعهده دارند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان، سمن‌ها، مراکز فرهنگی و ... برای نهادینه‌سازی عفاف و حجاب به ویژه در هفته جاری تاکید کرد و ادامه داد: همچنین به دلیل شیوع کرونا، قابلیت نهفته در فضای مجازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار وجود دارد، ارگان‌ها در هفته عفاف و حجاب  گزارشی از برنامه‌های خود ارائه دهند، گفت: متاسفانه امروزه پیروی مخاطبان جوان کشور از پوشش‌های غربی را شاهد هستیم که در صورت تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی این رویه قابل اصلاح است.

این مسئول بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی و متولیان حجاب بر وضعیت حجاب و عفاف تأکید کرد و مجدّانه حمایت از ضابطان قوانین حجاب و عفاف در جامعه و برخورد با هنجارشکنان در این عرصه را خواستار شد و ادامه داد: مصرانه از 26 دستگاه متولی عفاف و حجاب می خواهیم جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی کنند و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری کنند؛ در این صورت جوانان پاک انقلابی ما می‌توانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل کرده و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته از همه سازمان های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب، عنوان کرد: امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی به وظایف قانونی خود که گسترش فرهنگ عفاف و حیاء و تبیین ابعاد و اثرات آن بر تعالی و آرامش روحی و امنیت اجتماعی جامعه است به طور جدی وارد شوند.

محمودزاده در ادامه به برنامه‌های این نهاد در طول هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: گفتمان سازی «زن نه غربی و نه شرقی و الگوی سوم زن مسلمان» مهمترین اقدام ما در طول این هفته خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که شیوع ویروس کرونا در برنامه های این نهاد در طی هفته جاری چه تاثیری خواهد داشت، گفت: همه برنامه های ما در بیش از 700 پایگاه  بسیج خواهران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرایی خواهد شد ضمن اینکه امسال رویکرد این سازمان اجرای  اکثر برنامه ها در بستر فضای مجازی با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان از این فضاست.

محمودزاده اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در فضای حقیقی و مجازی با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود درون سازمانی و برون سازمانی، برگزاری جلسات مشاعره در خصوص تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در بستر فضای مجازی و تجلیل از نفرات برتر، استفاده از تکنولوژی وبینار در بستر فضای مجازی با عنوان تبیین و مطالبه گری حجاب و عفاف، بهره گیری از اساتید دانشگاهی، فعالین فرهنگی و فعالین فضای مجازی برای ترویج عفت و حیا در جامعه از جمله برنامه های این سازمان در بستر فضای مجازی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اقشار 22 گانه بسیج نیز در اجرای برنامه های این هفته در کنار این نهاد خواهند بود، گفت: جمع آوری شبهات پیرامون حجاب و عفاف و پاسخ به این شبهات با استناد به آیات و روایات توسط بسیج طلاب و روحانیون و برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت بسیج ادارات و نهادها از جمله این برنامه هاست.

حمایت از فروشندگان محصولات حجاب و عفاف

محموزاده با بیان اینکه برای نهادینه سازی این مهم در جامعه  با سایر ارگان ها و ادارات استان نیز  تعامل داشته ایم گفت:  از جمله این برنامه ها ارسال پیام‌های کوتاه در خصوص عفاف و حجاب در طول هفته با هماهنگی شرکت مخابرات استان، تسهیل در اجرای طرح شهربانو و شهردخت در تعامل و هم افزایی با امور بانوان شهرداری ارومیه، اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در سطح ادارات استان،  فضا سازی و انجام تبلیغات محیطی با محوریت عفاف وحجاب در سطح دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ها و مراکز درمانی با نصب پوستر و بنر در پانل های اطلاع رسانی و تابلو های روان و دیوار نویسی با موضوع عفاف و حجاب در قالب خطاطی و یا نقاشی در سطح مدارس دخترانه و پسرانه است.

وی به برنامه های حمایتی از فروشندگان محصولات حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و عنوان داشت: شناسایی مراکز حجاب و عفاف و برگزاری کارگاه توانمندسازی ویژه فروشندگان محصولات و ملزومات حجاب شهرستان ارومیه با حضور استادان مجرب از جمله این برنامه هاست.

این مسئول شناسایی بانوان محجبه و شاخص در زمینه های علمی، آموزشی ، کارآفرینی، هنری و ورزشی جهت انجام مصاحبه خبری در طول هفته حجاب و عفاف در فضای مجازی و صدا و سیما، شیشه نویسی بر روی خودروها با موضوعات حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی از جمله مسابقه کتابخوانی، عکس، دلنوشته با موضوع عفاف و حجاب، نصب المان های فرهنگی و هنری با محوریت تحکیم بنیان خانواده در میادین اصلی شهر از دیگر برنامه های این نهاد در طول هفته حجاب و عفاف عنوان کرد.

وی در ادامه به نقش زنان در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: در این حوزه 240 کارآفرین زن در استان شناسایی شده اند که در بخش‌های مختلف فعالیت داشته و ساماندهی شده اند.

انتهای پیام/2001

ارسال نظرات
آخرین اخبار