خبرهای داغ:
گفت و گو با کارآفرین نمونه؛

افزایش مراجعه‌ها برای خرید عسل به واسطه شیوع کرونا

عنایت عابدی یکی از کارآفرین‌های موفق استان و کشور گفت: کرونا نه‌تنها در عرصه تولید عسل و مشتقات آن تاثیر منفی نداشت، بلکه استقبال بیشتر شده است.
کد خبر: ۹۲۹۵۵۰۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶

 عنایت عابدی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: شیوع کرونا نه‌تنها در عرصه تولید عسل و مشتقات آن تاثیر منفی نداشت، بلکه به خاطر طبع گرم و خاصیت درمانی که دارد، استقبال بیشتر شده است.

وی ادامه داد: از سال 62 با 50 عدد کندو فعالیت در این عرصه را آغاز کردم، به طوری که بعد از اخذ مدرک دیپلم فعالیت خودم را آغاز کردم وگرچه در تربیت معلم نیز پذیرفته شدم ولی ادامه ندادم و وارد این عرصه شدم.

صاحب برند عسل سینوهه گفت: تنها با 60 هزار تومان سرمایه کارم را آغاز کردم و در زمینه تولید و بسته بندی و صادرات عسل فعالیت کردم تا اینکه در نهایت سال 1368 به عنوان زنبودردار نمونه در تبریز انتخاب شدم و در سال 78 نیز به ارومیه مهاجرت کردم و فعالیتم خود را در این شهرستان رونق داده و در سال 83 نیز یک بار دیگر به عنوان زنبور دار نمونه استان معرفی شدم.

وی با بیان اینکه از سال 62 تا 83 بیش از 30 نفر زنبوردار تربیت کرده و برای‌شان اشتغال ایجاد کردم، گفت: با کسانی که برای فعالیت در این عرصه علاقه‌مند هستند با روی گشاده برخورد کرده و امکانات در اختیارشان قرار داده و آموزش نیز می‌دهیم به طوری که حداکثر ظرفدو تا سال به یک زنبوردار موفق تبدیل می‌شوند.

این کارآفرین ضمن تقدیر از بسیج سازندگی استان به خاطر حمایت‌های صورت گرفته، اضافه کرد: پرداخت وام در تامین سرمایه در گردش و در نهایت توسعه کار و ارتقای دستگاه‌های موردنیاز تاثیر بسیار زیادی داشت، به طوری که در حال حاضر این توانمندی را داریم که روزانه 5 تن عسل تولید و بسته بندی کرده و به بازار روانه کنیم.

عابدی بیان کرد: بسیج سازندگی استان با راه‌های مختلف از جمله معرفی بازارهای هدف، معرفی و شناساندن محصولات‌ ما در جامعه و بین ارگان‌ها ما را یاری کرده است و به معنای واقعی کلمه پشتیبان ما هستند، همچنین تاکنون دو نوبت وام نیز پرداخته‌اند.

وی اضافه کرد: تولید فیلم تبلیغی و ترویجی توسط بسیج سازندگی از محصولات ما، در شناخته شدن این برند تاثیر زیادی داشته و به دنبال پخش آن، از مناطق مختلف استان با ما تماس گرفته شد.

این فعال اقتصادی ضمن ابراز خشنودی از اینکه برای 40 نفر به صورت مستقیم و بیش از 200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است، اضافه کرد: در هر استان نمایندگی پخش راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی عسل سینوهه را عنوان برند عسل تولیدی خود عنوان کرد و بیان داشت: محصولات‌مان را بیشتر به عراق و پاکستان صادر می‌کنیم، همچنین اخیرا بحرین را هم به کشورهای هدف افزوده‌ایم.

عابدی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که ضمن تولید عسل نسبت به عرضه و معرفی سایر فرآورده‌های آن از جمله ژل رویال، گرده گل، موم، زهر زنبور عسل اقدام کنیم، چرا که عسل پنجمین محصول در این عرصه است و تنهاترین و نخستین فرآورده محسوب نمی‌شود.

این تولیدکننده با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر پوشش گیاهی و منابع طبیعی در سطح کشور جزو نخستین‌ استان‌ها است، گفت: بنابراین برای پرورش زنبور عسل و تولید محصولات مرتبط با آن این خطه بسیار مستعد است.

وی با بیان اینکه طعم و کیفیت عسل‌‌های تولید شده در این استان قابل مقایسه با سایر مناطق کشور نیست، اضافه کرد: زنبورداران به‌نام و موفق زیادی در این استان هستند که محصولات‌شان قابلیت صادرات به سراسر کشور را دارد.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه شیوع ویروس کرونا در کسب و کارشان تاثیر منفی نداشته است، گفت: نه‌تنها این عرصه فعالیت با رکود مواجهه نشده است، بلکه خانواده‌ها برای درمان و پیشگیری خود را به عسل و فرآورده‌های آن نیازمند می‌بینند و گرایش زیادی به مصرف عسل به وجود آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات