خبرهای داغ:
مسئول مزرعه پروش ماهی قزل آلای رنگین کمان ارومیه از تولید 100 تن ماهی در این مزرعه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۶۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

 دامون وهابلی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از ارومیه، اظهار کرد: این مجموعه یکی از نخستین مراکز پرورش ماهی کشورمان محسوب می‌شود؛ ظرفیت اسمی آن به صورت سالانه 100 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان و 20 میلیون تخم و 10 میلیون بچه ماهی است.

 وی افزود: مجموعه فعلی به عنوان بزرگترین مرکز پرورش ماهی سردآبی در شمال غرب کشور شناخته می‌شود و در سال 1368 تاسیس شده است.

وهابلی از مسئولان و کارشناسان سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی، برای همراهی در این قبیل پروژه‌ها و پشتیبانی از کارآفرین‌ها قدردانی کرد و گفت: تاکنون 100 پایان نامه دکترا  و کارشناسی ارشد در این صنف کار شده است، بنابراین جوانان علاقه‌مند برای فعالیت در این زمینه، می‌توانند دانش موردنیاز را کسب کرده و به عرصه فعالیت وارد شوند.

وی با اشاره اینکه تولیدات این مزرعه به اقصی نقاط کشورمان ارسال می‌شود، ادامه داد: 14 نفر از اهالی روستاهای اطراف در آن همکاری دارند و برای آنها به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است و به صورت غیرمستقیم برای 50 نفر در زمینه فروش محصولات شغل ایجاد شده است.

این فعال اقتصادی با اظهار اینکه در مجموعه فعلی با در نظر گرفتن تکنولوژی روز همه امور انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای ارتقای کمی و کیفی تولید به صورت گسترده و با استفاده از علوم روز تلاش می‌شود.

وهابلی با اظهار اینکه برای انتقال تجربیات به کارآفرین‌های علاقه‌مند، آمادگی لازم را داریم، اضافه کرد: پرورش ماهی یکی از عرصه‌های تاثیرگذار در اقتصاد کشور و استان به شمار می‌رود و این قابلیت را دارد که تاثیر مثبت بر اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات