خبرهای داغ:
در قالب طرح شهید سلیمانی صورت گرفت

بازرسی از ۲۲۰۰ واحد صنفی در بوکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: در قالب اجرای طرح "شهید سلیمانی" بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی و کارگاهی در این شهرستان مورد بازرسی تیم‌های عملیاتی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۰۲۴۹۸
|
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

محمد عباسی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بوکان، اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن مفاد دستورالعمل مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در قالب طرح شهید سلیمانی، آموزش و توجیه داوطلبان تیم بازرسی هلال احمر انجام شد و سازماندهی آنها در قالب هشت تیم در محلات مختلف صورت گرفت.

 وی ادامه داد: این داوطلبان با نظارت مستقیم بازرسان سلامت محیط و کار، نسبت به آموزش و تکمیل چک لیست مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی واحدهای صنفی اقدام می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود: در این مدت از ۵۷۱ واحد صنفی در رسته‌های تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و هزار و ۶۶۸ واحد کارگاهی بازدید شد.

 عباسی با بیان اینکه در این بازدیدها مشخص شد ۷۳ درصد از واحدهای صنفی در رسته‌های تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی اقدام به رعایت پروتکل بهداشتی می‌کنند، اضافه کرد: این آمار در واحد کارگاهی ۵۳ درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: از ابتدای شروع اجرای طرح "شهید سلیمانی" تاکنون در این شهرستان ۶ واحد صنفی پلمب و ۴۲۱ واحد نیز اخطار بهداشتی دریافت کردند.

عباسی هدف از همکاری داوطلبان هلال احمر با بازرسان سلامت محیط و کار، کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی جهت قطع زنجیره بیماری کرونا و صیانت از سلامت هموطنان اعلام کرد و افزود: در این بازرسی‌ها هیچ‌گونه مداخلات میدانی، حقوقی و قضایی انجام نمی‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات