عضو کمیسیون‌ شوراهای مجلس در گفت وگو با بسیج:

نظارت بر شوراها قانونی می‌شود / اصلاح قانون انتخابات در دستور کمیسیون شوراها

یکی از اعضای کمیسیون شوراها و امورد داخلی مجلس گفت: کمیسیون شوراها در اولین اقدام در صدد اصلاح قوانین انتخابات به خصوص انتخابات شوراها است. به دنبال قانونی کردن نظارت بر شوراها هستیم.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۳۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک سال به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر زمان باقی مانده و بار دیگر مسئله برگزاری انتخابات توسط برخی مطرح است. از سال‌های گذشته بحث اصلاح قانون انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود. بنابر این این انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال تصحیح این مقوله به عنوان نقطه کلیدی در سیاست کشور باشند.

در همین رابطه یکی از اعضای کمیسیون شوراها و امورد داخلی مجلس به خبرنگار بسیج خبر داد که اولین اقدام این کمیسیون در رابطه با اصلاح قوانین انتخابات، انتخابات شورای شهر است.

قدرت الله حمزه عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری بسیج، در رابطه با مصوبات این کمیسیون اظهار داشت: این کمیسیون به دنبال اصلاح قوانین انتخابات است که ابتدا از انتخابات شوراها شروع کرده است. به نظر بنده شیوه انتخابات باید به گونه‌ای شود که سوء استفاده به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه به دنبال تغییر و اصلاح برگزارکننده انتخابات و ناظر بر انتخابات هستیم،  گفت: در مسئله انتخاب شهردار، نظارت بر اعضای شورا، مسائل مالی  اشکالاتی در کار است که باید اصلاح شود.

نماینده مردم اردل و فارسان اضافه کرد: بعد از اینکه اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند ناظری بر آن‌ها نیست و مشخص نیست مصوبات آن‌ها در کجا رد و یا تأیید می‌شود به همین دلیل  به دنبال قانونی شدن نظارت بر شوراها توسط یک گروه هستیم.

حمزه با اشاره به اینکه کمیسیون شوراها در حال اصلاح بر ساختار شوراها و شهرداری هااست ادامه داد: اکنون شهردار اختیارات زیادی ندارد. در انتخاب شهردار زد و بند و مفسده زیادی است که در کمیسیون این موضوعات مطرح و در حال پیگیری آن هستیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا هنوز شفافیت در خصوص آرای نمایندگان صورت نگرفته است گفت: شفاف آرا باید به گونه‌ای باشد که مفسده ایجاد نکند این  شفاف باید در سیاست‌های کلی نظام و روابط خارج و جاهای مفسد ندارد باشد.

ارسال نظرات