خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد

بهره‌مندی ۳۹ هزار و ۴۹۸ سالمند از خدمات کمیته امداد همدان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: ۳۹ هزار و ۴۹۸ سالمند در قالب ۳۱ هزار و ۳۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند.
کد خبر: ۹۲۵۶۹۳۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲

بهره‌مندی ۳۹ هزار و ۴۹۸ سالمند از خدمات کمیته امداد همدانعلی بحیرایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: ۳۹ هزار و ۴۹۸ سالمند در قالب ۳۱ هزار و ۳۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند.

وی با اشاره به اینکه سالمندی دوره‌ای بسیار حساس از زندگی هر انسان است، دوره‌ای که فرد پس از سال‌ها فعالیت و تلاش در خانواده و جامعه به آن پای می‌گذارد، ادامه داد: پرداخت ماهیانه برای نگهداری سالمندان زمین‌گیر، پرداخت هزینه‌های جانبی مانند لوازم بهداشتی، ویلچر، عصا و توالت فرنگی از خدمات ارائه‌شده به مددجویان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان با اشاره به پرداخت هزینه‌های مددجویان سالمند از اعتبارات بیمه و خدمات ویژه گفت: ارائه سبد کالا و سبد بهداشتی به مددجویان نیز از دیگر خدمات این نهاد است.

وی بابیان اینکه تأمین خوداتکایی، شکوفایی استعدادها و ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی و معیشتی از اهداف کمیته امداد است، گفت: کمک به پرداخت هزینه درمانی، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، اعطای وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی، ارائه خدمات حقوقی، کمک به هزینه تحصیلی دانش آموزان و شهریه دانشجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

*بهره‌مندی ۱۸ فرزند مددجوی همدانی از تسهیلات نظام‌وظیفه

بحیرایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خانواده‌های تحت حمایت بهره‌مند از تسهیلات نظام‌وظیفه گفت: در سال جاری ۱۸ فرزند مددجوی همدانی از تسهیلات نظام‌وظیفه شامل معافیت کفالت، کاهش تعرفه صدور کارت معافیت و معرفی برای انتقال محل خدمت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون یکی از پسران زنان سرپرست خانوار و تنها فرزند پسر خانوارهای مددجویی که دارای سه خواهر باشد از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان هدف از گرفتن معافیت و انتقال فرزندان سرباز خانواده‌های مددجویان به محل سکونت آن‌ها را توانمندسازی و کاهش مشکلات خانواده اعلام کرد و افزود: اگر فرد معاف شده در مشکلات خانواده کمکی نکند و فعالیتی نداشته باشد، سازمان نظام‌وظیفه می‌تواند نسبت به ابطال کارت معافیت وی اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرزندان خانوارهای مددجو پس از معافیت می‌توانند برای خودکفایی از تسهیلات اشتغال این نهاد نیز بهره‌مند شوند، گفت:۱۱ نفر از مددجویان با حمایت کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند و ۴ نفر از کاهش تعرفه صدور کارت معافیت بهره‌مند شدند و برای ۳ فرزند مددجوی دیگر نیز معرفی‌نامه انتقال محل خدمت صادر شد.

بحیرایی بابیان اینکه این تسهیلات یکی از ابزارهای حمایتی برای توانمندی خانوارهای تحت حمایت این نهاد است، افزود: این طرح بر اساس ماده ۴۴ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی به تصویب رسیده است و از سال ۸۷ در کمیته امداد استان همدان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات